Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

A.N.P.C.P.P.S. Romania si Fundatia OZONE informeaza consumatorii

de produse farmaceutice

Prin Campania „O 9 atitudine!”,

Campania „O 9 atitudine!” organizată de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (A.N.P.C.P.P.S.Romania) în parteneriat cu Fundaţia OZONE îşi propune să informeze consumatorii de produse farmaceutice cu privire la drepturile lor şi la pericolele automedicaţiei

Pliante cuprinzând informaţii de genul: “Condiţii pentru obţinerea de reţete compensate sau gratuite”, “Drepturile şi obligaţiile asiguraţilor”, “Automedicaţia raţională” sau “Cum poţi face o plângere eficientă” vor putea fi găsite în Centrele de Informare şi Consultanţă ale Consumatorilor, cât şi în sediile Partenerilor A.N.P.C.P.P.S. România, în limita tirajului. Menţionăm faptul că modelul de pliant pe domeniul farmaceutic se regaseşte şi pe site-ul www.o9atitudine.ro şi www.protectia-consumatorilor.ro, secţiunea Campanii.

“Prin această campanie sperăm să venim în ajutorul tuturor oamenilor care, atunci când au o problemă cu privire la produsele farmaceutice sau la drepturile şi obligaţiile lor de asiguraţi, nu ştiu ce să facă şi cui să se adreseze, preferând, de cele mai multe ori să tacă sau să ignore situaţia. De aceea, programul O 9 atitudine este un program nu numai de informare dar şi de educare a populaţiei, fiecare persoană trebuind să acţioneze în calitate de cetăţean responsabil,” afirmă Doina Stuparu, Director Executiv A.N.P.C.P.P.S.

Fiecare asigurat trebuie să ştie că are dreptul la servicii de asistenţă medicală, medicamente, materiale sanitare şi dispozitive medicale în mod nediscriminatoriu, în condiţiile legii sau că poate beneficia de servicii de asistenţă medicală preventivă şi de promovare a sănătăţii, inclusiv pentru depistarea precoce a bolilor. În acelaşi timp, una din obligaţiile de bază ale asiguraţilor este să se înscrie la medicul de familie.

Privind automedicaţia, consumatorii sunt sfătuiţi să citească prospectul medicamentului, verificând toate informaţiile: denumirea produsului, producătorul, numele deţinătorului autorizaţiei de punere pe piaţă, ingredientele active ale medicamentelor, forma de prezentare, proprietăţiile şi indicaţiile terapeutice, dozele şi modul de administrare, precauţiile de utilizare, contraindicaţiile etc.

“Încă de la înfiinţare, Fundaţia OZONE a încercat ofere cât mai multe informaţii românilor pentru a îşi administra medicamente în cunoştinţă de cauză. Împreună cu A.N.P.C.P.P.S. România, încercăm să facem un pas înainte în educarea românilor cu privire la produsele farmaceutice, încadrându-ne, în acelaşi timp, în programele de protecţie a consumatorilor derulate în Uniunea Europeană,” a spus Georgiana Grecu, Directorul Executiv al Fundaţiei OZONE.

În 2006, Fundaţia OZONE a dat publicităţii primul studiu din România privind fenomenul automedicaţiei care a demonstrat faptul că 73% din populaţia ţării îşi administrează medicamente fără a consulta în prealabil un medic specialist.

Bucuresti, 18.06.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.