free download 78 travel guides written by experts

90 de persoane pot sustine un copil sa aiba o copilarie fericita

SOS Satele Copiilor România a organizat astăzi un eveniment pentru a celebra 20 de ani de activitate în România şi 60 de ani de activitate la nivel internaţional. Cu această ocazie, echipa SOS a prezentat un scurt bilanţ al implicării în beneficiul copiilor din România, principalele programe şi campanii desfăşurate anul acesta. Invitata specială a acestui eveniment a fost cântăreaţa Dana Nălbaru în calitate de susţinătoare a proiectelor SOS.

Anual, peste 15.000 de copii sunt beneficiarii programelor SOS Satele Copiilor România. Din 1999 până în prezent, organizaţia a investit peste 62.000.000 lei în beneficiul copiilor, iar anul trecut aproximativ 11.000.000 lei.

SOS Satele Copiilor România oferă o casă şi o familie iubitoare copiilor care nu beneficiază de îngrijire părintească, în Satele SOS din Bacău, Bucureşti şi Sibiu – 113 copii trăiesc alături de mama socială, fraţi şi surori. Pregăteşte aceşti copii pentru o viaţă independentă, în Comunităţile de Tineri din Bacău, Bucureşti şi Sibiu – 80 de băieţi şi fete. Sprijină familiile foarte sărace, aflate în faţa deciziei dureroase de a-şi abandona copiii, să rămănă împreună, prin proiectele de Întarire a Familiei din Bacău, Bucureşti şi Sibiu. De asemenea, SOS Satele Copiilor România se ocupă de educaţia copiilor şi părinţilor deopotrivă, prin intermediul programelor: Grădiniţa SOS,  Maşina cu Jucării şi Tabăra de Vacanţă de la Cisnădie.

“Cred că este o iniţiativă absolut necesară ceea ce face SOS Satele Copiilor în România, este un lucru absolut minunat. Cred asta în primul rând pentru că sunt mamă, ştiu ce responsabilitate vine odată cu acest lucru şi nu pot fi indiferentă. Am crescut într-o familie în  care am văzut ce înseamnă căldura pe care o primeşti doar acolo. Dacă pot să ajut cu ceva, să trag un semnal de alarmă, voi face acest lucru. Voi fi alături de copii şi de cei de la SOS ori de câte ori mă vor chema.”, a declarat Dana Nălbaru.
 
– „SOS! Copilăria” – Cu ocazia aniversării a 60 de ani de activitate la nivel internaţional, SOS desfăşoară o campanie globală prin care semnalează pericolul în care se află copilăria. Mesaj: Fiecare copil are dreptul la o copilărie fericită. Împreună putem sprijini mai mulţi copii aflaţi în dificultate.

– „Fii mamă socială” – Campanie anuală prin intermediul căreia recrutează mame sociale pentru cele trei Sate SOS aflate în Bucureşti, Cisnădie (judeţul Sibiu) şi Hemeiuş (judeţul Bacău). Prezenţa unui model matern în casele SOS este esenţială.

– „Dăruieşte o poveste” – În perioada sărbătorilor de iarnă, SOS desfăşoară o amplă campanie prin care îşi propune să strângă fonduri pentru copiii aflaţi în satele SOS.

– “2%” – Suma minimă necesară pentru creşterea şi îngrijirea unui copil din casele SOS este de 450 lei pe lună, iar pentru un tânăr din comunităţile SOS suma minimă lunară este de 500 lei. Raportat la numărul de copii şi tineri care se află în prezent în casele şi comunităţile SOS, suma minimă necesară pe an pentru îngrijirea acestora este de aproximativ 100.000 lei. Calculat la valoarea minimă a unui formular (60 lei), cu un efort minim, 90 de persoane pot redirecţiona 5400 de lei pentru a sprijini un copil să aibă o copilărie fericită, să beneficieze de hrană, educaţie, suport psihic şi moral.

Conform unui studiu efectuat anul trecut de SOS, în România sunt 50.000 de copii abandonaţi de părinţii naturali, care nu au altă soluţie decât ONG-urile, adopţia sau să locuiască în stradă. SOS Satele Copiilor România ajută o parte dintre copiii aflaţi în dificultate. Cu un minim de efort din partea persoanelor care pot redirecţiona cei 2% din impozitul pe venit, organizaţia poate sprijini şi mai mulţi copii care au nevoie să creadă că visele pot deveni realitate.

Conform informaţiilor furnizate de către ANAF, din numărul total de contribuabili care aveau dreptul să solicite virarea celor 2% din impozitul anual pe venit datorat pentru anul fiscal 2008, şi-au exercitat această opţiune doar 17,18 %.  Conform studiului efectuat de ARC România, „Tendinţe ale implicării sociale în România 2008”, doar 33% dintre respondenţi au auzit de prevederea 2%. Suma totală obţinută din redirecţionarea celor 2% în anul 2009 este de 109.756.460 lei, dintre care 18.336.784 sunt doar din Municipiul Bucureşti.

În anul 2009, prin intermediul campaniei 2%, SOS Satele Copiilor România a reuşit să strângă suma de 65.000 de euro, cu 51% mai mult decât în anul precedent.

Asociaţia SOS Satele Copiilor România (www.sos-satelecopiilor.ro) este membră a SOS Kinderdorf International, cea mai mare organizaţie caritabilă din lume, prezentă în 132 de ţări cu peste 1800 de programe şi facilităţi pentru copii. Viziunea SOS Satele Copiilor este ca fiecare copil să aibă o familie, să crească înconjurat de dragoste, respect şi în siguranţă.

Media Pozitiv (www.mediapozitiv.com) creează şi comunică în medii tradiţionale şi interactive pentru companii româneşti şi internaţionale. Fondată în anul 2005, agenţia a dobândit o bogată experienţă în proiecte de comunicare în domenii precum IT, financiar-bancar, politic, imobiliar, asociaţii şi ONG-uri. Printre clienţii Media Pozitiv se numără:  Allegra Consulting, Ambasada Franţei, Automobile Bavaria, BCR Erste, Camera Bilaterală de Comerţ şi Industrie România – Cipru, Casa Regală a României, Check Point Software Technologies, Crucea Roşie Română, Da Easy Way, Elo Digital, Grupul Editorial Humanitas, Lexmark, Medical Finance, Omniasig, Omnilogic, Saxo Bank, SDC, Siveco România, SOS Satele Copiilor România, TriGranit Development Romania, UNICEF.

Bucuresti, 11.03.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *