Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Un român cheltuiește în medie 87 de lei pe an pentru servicii poștale

„Cele mai recente studii realizate de ANCOM în rândul utilizatorilor de servicii poștale din România arată că persoanele fizice au cheltuit anul trecut în medie 87 de lei pentru astfel de servicii, cu o medie de 106 lei pe an în mediul urban și 56 de lei pe an în mediul rural, în timp ce persoanele juridice au cheltuit, în medie, 3.400 de lei pe an pentru aceleași servicii”, a declarat astăzi Cătălin Marinescu, președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, la Courier & Postal Services Forum 2016, eveniment dedicat sectorului de servicii poștale și curierat din România.

Alegerea furnizorului de servicii poștale

Potrivit studiilor de piață realizate pentru ANCOM, atunci când aleg furnizorul de servicii poștale, utilizatorii persoane fizice din România se ghidează după tarifele practicate de furnizori, viteza de livrare, siguranța trimiterilor și respectarea timpilor de livrare, în timp ce persoanele juridice acordă mai multă atenție gradului de acoperire teritorială, siguranței trimiterilor și termenelor de livrare.


Aproape jumătate (45%) dintre expeditorii de scrisori persoane fizice ar fi dispuși să plătească dublu dacă, la nivel național, scrisoarea ar ajunge în aceeași zi, iar o treime (37%) dintre aceștia ar fi dispuși să plătească dublu dacă un colet expediat la nivel național ar ajunge a doua zi.

Așteptările utilizatorilor de servicii poștale

Majoritatea utilizatorilor de servicii poștale persoane fizice apreciază că următoarele caracteristici ar trebui să se regăsească în oferta tuturor furnizorilor de servicii poștale: sisteme de notificare privind data și ora livrării sau stadiul livrării, verificarea coletului la livrare, precum și asumarea răspunderii furnizorului pentru întârzierea livrării. Totodată, 3 din 4 utilizatori persoane fizice consideră că este necesar ca furnizorii de servicii poștale să informeze destinatarii telefonic sau prin e-mail în legătură cu data și ora livrării.


În schimb, utilizatorii persoane juridice consideră că ar fi necesar ca, pe viitor, furnizorii de servicii poștale să implementeze următoarele tipuri de servicii: livrarea trimiterilor poștale în aceeași zi, la nivel național (indiferent de localitate), servicii internaționale de livrare bani și trimiteri de corespondență internaționale cu confirmare de primire, livrare de colete supradimensionate sau cu regim special (volum/greutate/fragile/animale).

Necesitățile utilizatorilor cu dizabilități vizuale

Utilizatorii de servicii poștale cu dizabilități vizuale declară că le sunt necesare colectarea și livrarea trimiterilor poștale de la/la domiciliu/adresa indicată, precum și existența unor puncte de colectare în fiecare sat, chiar dacă acolo nu există un oficiu poștal. În plus, aceștia consideră necesară dotarea oficiilor poștale cu rampă de acces și covoraș tactil, ca element ajutător de orientare a persoanelor cu dizabilități vizuale în interiorul oficiilor poștale.

Despre studii

Studiile privind preferințele de consum ale utilizatorilor de servicii poștale din România au fost realizate pentru ANCOM, la finalul anului 2015, pe eșantioane reprezentative la nivel național pentru persoane fizice și juridice care au folosit servicii poștale în ultimele 12 luni anterioare studiilor. Rezultatele studiilor vor fi utilizate de Autoritate pentru evaluarea serviciului universal în domeniul serviciilor poștale în acord cu necesitățile de consum ale utilizatorilor finali. Studiile integrale pot fi consultate aici.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.