Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

8 piese auto predispuse la uzură și cât de des trebuie schimbate

8 piese auto predispuse la uzură și cât de des trebuie schimbate

Mașinile sunt, în esență, obiecte cu durată de viață determinată. Deoarece sunt construite din piese și componente care, în cele din urmă se vor uza și au nevoie de înlocuire, este nevoie de multă îngrijire și atenție pentru a le păstra într-o stare perfectă de funcționare.

Nu doar piesele dar și lichidele care circulă în interiorul motorului și al celorlalte instalații din mașină trebuiesc la rândul lor verificate și păstrate la nivelurile optime, pentru ca mașina să poată funcționa în condiții optime și de siguranță.

8 piese auto predispuse la uzură și cât de des trebuie schimbate

sursa foto

Poți afla în continuare care sunt piesele auto cele mai frecvent predispuse la uzură și cât de des este nevoie să fie schimbate. Poți găsi majoritatea componentelor online, inclusiv piese dacia, ulei de motor dar și alte consumabile sau accesorii pentru mașina ta. Informațiile de mai jos reprezintă doar un ghid, cerințele specifice de întreținere și înlocuire pot varia în funcție de modelul mașinii tale, de marca pieselor auto, de stilul de condus și de condițiile de trafic.

  1. Uleiul și filtrul de ulei. Trebuiesc înlocuite la fiecare 10.000 -15.000 de km sau în fiecare an. O schimbare regulată a uleiului este esențială pentru performanța și longevitatea vehicului tău. Uleiul pentru motor ajută la prevenirea deteriorării componentelor critice.
  2. Ștergătoarele de parbriz. Trebuiesc schimbate obligatoriu în fiecare an dar, în funcție de condițiile meteorologice, o poți face și mai des. Dacă au trecut printr-o iarnă grea și înghețul le-a afectat, atunci va trebui să le schimbi la venirea primăverii. De asemenea, oricând remarci că parbrizul nu rămâne perfect curat atunci când le folosești, înseamnă că marginea lor a fost uzată așa că este nevoie de unele noi.
  3. Filtrul de aer. Nu există un termen sau o durată standard. Uzura filtrului de aer poate diferi la fiecare mașină în parte în funcție de condițiile de mediu și de numărul de kilometri parcurși. Conform manualului mașinii, filtrul de aer ar trebui schimbat la fiecare revizie, dar asta nu înseamnă că nu poate fi schimbat mai des.
  4. Plăcuțele de frână. Ca regulă generală trebuiesc schimbata de la 3 până la 5 ani de utilizare sau la parcurgerea a 30.000 – 50.000 de kilometri. Frecvența de înlocuire poate varia mult în funcție de tipul mașinii (o mașină mare și grea va uza plăcuțele de frână mai repede decât o mașină mică), de modul în care conduci, și de drumurile pe care le faci (oprirea și mersul în oraș influențează dramatic uzura plăcuțelor). Plăcuțele de frână trebuiesc obligatoriu schimbate atunci când sunt uzate. Nerespectarea acestei recomandări poate reprezenta un potențial pericol pentru siguranța ta și poate genera costuri majore pentru reparații.
  5. Bateria – Trebuie schimbată la fiecare 4 până la 5 ani. În funcție de climă, dacă temperaturile sunt ridicate, se poate recomanda schimbarea bateriei la 3 ani. Numărul de kilometri parcurși cu mașina nu are importanță.
  6. Faruri și becuri. În funcție de drumurile pe care le faci noaptea, trebuiesc schimbate la fiecare 5-7 ani. Conducerea pe drumuri accidentate poate, de asemenea, scurta durata de viață a becurilor convenționale cu filamente.
  7. Anvelope – Uzura acestora este direct influențată de numărul de kilometri parcurși, de modul în care conduci și de gradul de uzură specificat de producător. Virajele puternice și conducerea agresivă pot reduce dramatic uzura anvelopelor. La fel și dacă roțile nu sunt echilibrate corect.
  8. Ambreiajul – Se schimbă atunci cand cedează, ceea ce poate însemna în unele cazuri nefericite 10.000 sau 15.000 de kilometri. Dar, la un mers normal, fără demaraje puternice, ambreiajul rezista în medie cam 100.000 de kilometri. Rulmentul care face parte din kitul de ambreiaj se poate strica și el, nu doar discul. De obicei se manifesta printr-un huruit care va deveni din ce în ce mai puternic și foarte greu de acceptat în habitaclul masinii.
By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.