Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

8 industrii în focus în procesul de transformare digitală a Publicis Groupe România

Alexandra Dimitriu

Publicis Groupe România continuă să accelereze procesul de transformare digitală prin care își propune să susțină dezvoltarea brand-urilor cu soluții eficiente, bazate pe data. Prin noul model, Grupul vine cu o formulă a cărui scop este creșterea și dezvoltarea brandurilor din portofoliu, oferind know-how și analize dedicate la nivel de industrie.

În urma evaluării portofoliului de clienți și a categoriilor în care aceștia sunt prezenți, Grupul a determinat categoriile reprezentative pe industrii, și anume: Beer, Finance, Retail, FMCG Food, FMCG non_Food, Oil & Gas, Telecom și Beauty. Astfel, Grupul oferă consultanță și lucrează pe toate aceste categorii, dezvoltând modele de analiză a datelor specifice per categorie. Mai mult, Publicis Groupe oferă un serviciu unic în piața din România din acest moment, pentru un grup de comunicare, analizând peste 50 tipuri de date pentru cele opt categorii focus.

Alexandra Dimitriu, Chief Media Officer, Publicis Groupe România:
„Ne aflăm la convergența dintre transformarea marketingului și a mediului de afaceri, iar datele sunt moneda de schimb. Data is the new oil – o auzim din ce în ce mai des. Dacă în trecut companiile petroliere conduceau lumea, în secolul 21 ne întâmpină o nouă realitate – DATA, cu un potențial extraordinar. Odată înțeles faptul că informația poate fi extrasă din date, te poți bucura de o resursă infinită. La Publicis Groupe încercăm să ne adaptăm constant și să oferim cele mai bune soluții clienților. Astfel, am început să gândim în categorii, la fel ca firmele de consultanță și am accelerat procesul de DATA@Core. Avem deja multe analize și studii dedicate, iar până la sfârșitul anului ne-am propus ca peste 30 dintre clienții grupului să beneficieze de modelul dezvoltat”.

Alexandra Dimitriu
Alexandra Dimitriu

Printre tipurile de analiză efectuate se regăsesc analize econometrice pentru identificarea impactului fiecărui mediu în parte în evoluția indicatorilor de brand, dar și analize pentru identificarea ROI-ului activităților de comunicare pe fiecare mediu în parte sau analize de tip SWOT. Pe lângă acestea, se mai adaugă impactul comunicării în evoluția indicatorilor de brand și vânzare, precum și optimizarea investițiilor media cu alocarea de bugete pe canale.

Cum funcționează?

1. Investiția în media și evoluția indicatorilor de brand

grafic Investitia in media si evolutia indicatorilor de brand

Analizele statistice realizate de Grup pe principalele categorii în focus ne arată cum investițiile în comunicare media sunt corelate cu evoluția celor mai importanți indicatori de brand.

2. Investiția în media și creșterea vânzărilor

Grafic Investitia in media si cresterea vanzarilor

Mai departe, putem previziona nivelul de investiție media necesar pentru a genera creșterea indicatorului corelat, astfel încât într-un final să putem crește baza de consumatori ai brand-ului analizat pentru a genera și creșteri de volume de vânzari.

3. Dar creșterea de vânzări vine doar din media?

Grafic Cresterea de vanzari

Nu, dar acum putem spune care e procentul generat de investiția în comunicare. Prin analizele econometrice de Media Mix Modeling reușim să izolăm procentul de creștere pe care investiția în comunicare îl aduce vânzărilor brandurilor analizate, luând în calcul tot ecosistemul care influențează evoluția acestuia. În baza rezultatelor analizei Media Mix Modeling, elaborăm scenarii pentru a maximiza ROI-ul luând în calcul tot universul brand-ului (nu doar bugetul) – puterea mesajului creativ, reputația sau strategia de alocare a bugetelor pe medii, folosind toate competențele Publicis Groupe România.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.