Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

77% dintre români declară că ar fi dispuși să aleagă electrocasnice smart, însă prețurile ridicate îi împiedică să le cumpere

Electrocasnice smart Motive de achizitie

Studiu Reveal Marketing Research despre comportamentul de achiziție al românilor privind categoria electrocasnicelor

  • 77% dintre români declară că ar fi deschiși să aleagă electrocasnice smart, însă prețurile ridicate sunt o barieră în decizia de cumpărare.
  • Majoritatea consumatorilor (79%) aleg electrocasnice în funcție de preț, în timp ce performanța este pe locul al doilea ca importanță.
  • Românii sunt dispuși să aleagă branduri premium pentru electrocasnice precum mașina de spălat rufe, TV sau espressorul de cafea.

În prezent, electrocasnicele devin bunuri indispensabile consumatorilor, întrucât îndeplinesc nevoi esențiale pentru o calitate bună a vieții. Astfel, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre comportamentul de achiziție al românilor privind categoria electrocasnicelor, a analizat criteriile importante de alegere, precum și deschiderea consumatorilor față de cumpărarea produselor smart.

Electrocasnice smart Motive de achizitie

Românii sunt dispuși să plătească cel mai mult pentru mașina de spălat rufe, TV și espressorul de cafea

Deși peste jumătate dintre români declară că aleg în funcție de performanță, doar 19% spun că ar achiziționa brandurile mai scumpe și consideră că merită să investească în calitatea ridicată a produselor. Mașina de spălat (rufe) (32%), televizorul (33%) și espressorul de cafea (25%) sunt principalele electrocasnice pentru care respondenții ar fi dispuși să plătească mai mult pentru a se bucura de o calitate mai bună.

Mai mult de jumătate dintre români (53%) declară că ar alege branduri cu prețuri de mijloc, considerând că este important să găsească un echilibru între preț și calitate. Consumatorii caută astfel de mărci, în special pentru produse precum: aspiratoare (64%), aragazuri (60%), frigidere (60%), cuptoare cu microunde (60%) sau blendere (59%). Această tendință se reflectă și în criteriile cele mai relevante în decizia de cumpărare a românilor.

Potrivit Reveal Marketing Research, 79% dintre români afirmă că prețul este principalul criteriu de alegere a electrocasnicelor. Performanța se află pe locul al doilea ca importanță, fiind menționată de către 61% dintre respondenți.

Doar 15% dintre respondenți declară că ar opta pentru mărci mai ieftine și nu consideră că merită să investești foarte mult în aceste produse. Mixerul (22%), foehnul (22%), fierul de calcat (20%) sau hota (17%) sunt produse pentru care românii ar sacrifica o calitate ridicată pentru a putea plăti un preț mai mic.

Achiziția electrocasnicelor smart: un paradox pentru români. Deși le-ar alege pentru reducerea cheltuielilor la energie, ei nu se arată dispuși să investească suma inițială pentru economisirea pe termen lung

Pe lângă preț și performanță, în decizia de achiziție contează și consumul de energie a electrocasnicelor, aspect menționat de către 50% dintre români. Tocmai de aceea, cei mai mulți dintre consumatori (77%) declară chiar că ar fi dispuși să investească în electrocasnice smart, dintre care 62% ar face acest lucru pentru a-și reduce costurile de energie electrică.

48% dintre respondenți sunt de părere că aceste dispozitive sunt mai eficiente decât cele convenționale. Cu toate acestea, ceea ce i-ar opri pe români să cumpere electrocasnice smart ar fi prețul ridicat al acestora, motiv menționat de către 78%. Doar 12% dintre români consideră că nu sunt utile, iar un procent de doar 10% este de părere ca sunt greu de folosit.

Electrocasnice smart Bariere in achizitie

***
Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1004 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 18-22 februarie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.