Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

72,1 % dintre clienti doresc ca agentiile de publicitate sa depaseasca brief‑ul primit

 în strategiile pe care le dezvoltă

Conform studiului AdMarket realizat de UAPR în colaborare cu D&D Research

Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) în colaborare cu D&D Research a finalizat cea de‑a patra ediţie a studiului AdMarket pentru anul 2008, unul dintre cele mai importante studii pentru industria de publicitate din România. Realizat pe baza opiniilor exprimate de 247 de respondenţi din 180 de companii reprezentând cele mai importante mărci care au investit în 2008 în comunicare, studiul reflectă atât părerea clienţilor asupra industriei de publicitate, cât şi tendinţele în activitatea de comunicare a acestora pentru anul 2009.

“Dincolo de topurile realizate pe baza criteriilor stabilite (precum creativitate, strategie, nivelul de implicare al agenţiilor, execuţia etc.), studiul oferă acces la informaţii referitoare la intenţiile şi planurile de comunicare ale companiilor din fiecare industrie reprezentată. Astfel, rezultatele studiului au o importanţă strategică pentru agenţiile de publicitate, care îşi pot ajusta planul de new business luând în considerare dorinţele şi aşteptările declarate de potenţialii clienţi”, declară Adrian Ţuluca, membru în board‑ul UAPR şi coordonatorul proiectului.

„În plus, această ediţie AdMarket vine cu o nouă secţiune – cea dedicată agenţiilor de media – ceea ce face ca studiul să devină un instrument şi mai ofertant pentru agenţii în identificarea oportunităţilor de business”, adaugă Diana Flutur, membru UAPR.

Astfel, conform studiului, cel mai important aspect în relaţia client‑agenţie este înţelegerea business‑ului clientului şi a nevoilor specifice ale acestuia, fiind urmat de alte două: calitatea fluxului comunicării şi respectarea înţelegerilor stabilite.

Despre nivelul de implicare pe care îl aşteaptă din partea agenţiilor de publicitate cu care lucrează 72,1% dintre clienţi au declarat că doresc ca acestea să aibă o abordare mai largă şi să dezvolte soluţii de comunicare care să depăşească brief‑ul primit.

Cele mai importante motive pentru care companiile ar schimba agenţia de publicitate cu care lucrează sunt: lipsa creativităţii, costurile mari, neseriozitatea.

38,9% dintre respondenţi susţin că nu este deloc important ca agenţia cu care lucrează să câştige premii la festivalurile de publicitate. În acelaşi timp, întrebţi care sunt cele mai relevante premii de care ţin cont când evaluează o agenţie, respondenţii au considerat relevante premiile Effie (65,6%), Cannes (35,2%), Portoroz (21,1%).
La capitolul activităţi de comunicare, cel mai mare potenţial de dezvoltare în viitorul apropiat îl are, în opinia clienţilor, mobile marketing‑ul / web design‑ul (83%).

Totodată, referitor la activitatea agenţiilor de media, studiul arată că cele mai importante criterii de evaluare de către clienţi a unei agenţii media sunt: calitatea strategiei media (68%), negocierea costurilor media (42,5%), calitatea planificării tactice (41,3%). Întrebaţi dacă ar fi dispuşi să plătească mai mult agenţiilor media pentru proiecte neconvenţionale, 76,1% din respondenţi s‑au arătat interesaţi, răspunzând pozitiv.

Studiul a fost realizat în perioada octombrie-noiembrie 2008 şi a ajuns la a patra ediţie. Studiul “AdMarket” se bazează pe interviuri directe cu persoane relevante din rândul marilor investitori în publicitate şi urmăreşte aspecte importante referitoare la percepţia acestora asupra agenţiilor, acoperind noţiuni precum creativitatea, orientarea strategică sau cunoaşterea pieţei. Studiul este realizat de UAPR, în colaborare cu D&D Research.

Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) este o organizaţie profesională al cărei rol este să apere şi să reprezinte agenţiile de publicitate. Asociaţia include toate marile agenţii de publicitate din România. Membrii UAPR sunt angajaţi, prin statutul asociaţiei şi prin acordurile de aderare ale membrilor, în promovarea unui înalt standard profesional. Obiectivele sale principale sunt reprezentate de preocuparea legată de regulile şi reglementările ce guvernează activitatea agenţiilor de publicitate şi de ajutorul dat agenţiilor membre pentru creşterea profitabilităţii lor, prin intermediul asocierii lor la nivel naţional. Printre proiectele UAPR se numără Festivalul Ad’Or, Şcoala de Creaţie ADC*RO şi Şcoala de Media.

Bucuresti, 16.01.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.