Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

70,5 tone DEEE colectate in campania scolara “Vanatoarea de monstri”

Peste 5.000 de elevi din 94 de școli din România au colectat, pe parcursul celor trei luni ale campaniei “Vânătoarea de monștri”,  70,5 tone de deșeuri de echipamente electrice și electronice (DEEE), școala cu cea mai mare “captură” fiind Liceul Teoretic German din Satu Mare.

Derulată de organizațiile ECOTIC și Junior Achievement, sub patronajul Ministerului Mediului şi Pădurilor şi al Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, “Vânătoarea de monștri” a avut loc în perioada martie – iunie 2010, timp în care elevii implicați în program au colectat aproape 11.500 de echipamente uzate.

„Copiii au un rol important în ceea ce priveşte protecţia mediului, ei îi pot influenţa chiar şi pe părinţi, îi pot determina să aibă grijă de mediul înconjurător. Fără nicio îndoială copiii care au participat la acest proiect au muncit foarte mult, dar în acelaşi timp sunt convins că şi părinţii lor şi-au adus aportul în ceea ce priveşte Vânătoarea de monştri electrici”, a declarat Ministrul Mediului şi Pădurilor, László BORBÉLY.

Toate școlile s-au dovedit a fi foarte receptive la inițiativa întreprinsă de cele două organizații. Câștigătorii la finalul campaniei de educație ecologică și colectare „Vânătoarea de monștri” au fost: Liceul Teoretic German din Satu Mare, care s-a detașat de celelalte instituții de învățământ prin cantitatea de DEEE colectată (9.193 de kilograme), urmată de Grupul Școlar Industrial Tehnofrig din Cluj-Napoca (7.494 Kg), Colegiul Economic din Buzău (5.587 Kg) și Grupul Școlar Matei Basarab din Craiova (.595 Kg). Cei peste 5.000 de elevi s-au înscris în competiția predării deșeurilor pe site-ul campaniei, www.vanatoareademonstri.ro, numărul vizitatorilor pe site depășind în acest moment 25.000.

“Vânătoarea de monștri a fost un program complex, dezvoltat la nivel național, și al cărui succes se datorează în mare măsură implicării profesorilor în proiect și entuziasmului elevilor pentru adoptarea unui comportament civic privind colectarea selectivă a DEEE-urilor. Rezultatele obținute vorbesc de la sine și ținând cont de amploarea proiectului, “Vânătoarea de monștri” reprezintă un pas important în responsabilizarea tinerilor în ceea ce privește protecția mediului și valorificarea resurselor, o acțiune pe care dorim să o reluăm și s-o dezvoltăm în anii următori”, a declarat Valentin Negoiță, președintele ECOTIC.

Pe lângă componenta practică a campaniei, concretizată în colectarea DEEE,“Vânătoarea de monștri” a implicat și o parte interactivă, prin stimularea elevilor să posteze pe site-ul dedicat proiectului materiale digitale sugestive pentru tema programului. Deținătorii proiectelor cu cele mai multe voturi au fost premiați lunar, statisticile finale indicând înregistrarea unui număr de peste 22.000 de voturi pentru cele 155 de proiecte înscrise în concurs.
“Succesul acestui program ne-a dovedit tuturor un lucru extrem de important, anume că tinerii și copiii sunt mai responsabili decât noi, adulții, în ceea ce privește sănătatea lumii de mâine. Nivelul de implicare, entuziasmul, competiția în care au intrat elevii – sunt semne evidente ale acelei normalități la care sperăm cu toții și pe care acești copii au înțeles-o în mod natural”, a declarat Ștefania Popp, CEO Junior Achievement România.

Printre ceilalți parteneri ai asociației ECOTIC în acest program, s-au numărat și colectorii locali Ecorec Recycling (Bacău), Greenweee International (Buzău), Alpin Recycling (Satu Mare), Bene International (Bihor), Greentronics (Teleorman), JT Grup (Tulcea) și Rian Consulting (Braşov), agenția de PR și marketing Headline, care a administrat componenta de relaţii publice a campaniei, și agenţia de comunicare The Secret Service care a conceput strategia, mecanismul programului şi a dezvoltat campania de comunicare.

După un “sezon de vânătoare” de trei luni, închiderea campaniei a avut loc odată cu Gala de decernare a premiilor, eveniment în cadrul căruia Liceul Teoretic German din Satu Mare a primit Marele Premiu: 100 de kilograme de echipamente electronice. Sponsorul evenimentului a fost compania Ecorec Recycling.

Despre “Vânătoarea de monştri”
Pe parcursul celor trei luni de campanie, elevii incluşi în program au putut aduce la şcoală aparate elecrocasnice şi echipamente vechi, care au fost colectate în containerele plasate în cadrul şcolii, special în acest scop. Şcolile selectate pentru a participa în program au fost din judeţele Brăila, Constanța, Galați, Tulcea, Argeș, Dâmbovița, Dolj, Prahova, Bacău, Buzău, Iași, Neamț, Bihor, Brașov, Cluj, Satu Mare, București și Ilfov. La această campanie, aflată la a doua ediţie, au participat peste 5.000 elevi din clasele I – VIII, din 94 de școli. Programul a fost coordonat, în fiecare şcoală, de câte un profesor care a supravegheat derularea corectă a campaniei.

Bucuresti, 16.06.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.