free download 78 travel guides written by experts

6 premiere mondiale la standul Volkswagen de la Geneva

·    Revenirea modelului Scirocco – premiera mondială a unui automobil sport legendar
·    Putere ecologică pentru motoarele diesel – prototipul Golf TDI Hybrid consumă doar 3,4 litri la suta de kilometri

Volkswagen a declanşat un adevărat foc de artificii cu lansări de modele la Geneva, unde sunt prezentate nu mai puţin de şase premiere internaţionale. În centrul atenţiei se află modelul Scirocco, complet reproiectat, un automobil sport veritabil. Un alt model prezentat la Lac Léman este Golf TDI Hybrid. Acest prototip consumă doar 3,4 litri de motorină la suta de kilometri. O altă premieră mondială este noul Passat Variant TSI EcoFuel, care furnizează 150 CP, reprezentând un important salt tehnologic pentru automobilele alimentate cu gaze naturale. Printre celelalte premiere mondiale Volkswagen, se numără Sharan BlueMotion, cu un consum extrem de redus de combustibil (6,2 litri) şi Golf Variant 4Motion, echipat cu tracţiune integrală. De asemenea, modelul Passat CC va fi expus în premieră europeană. 1) Prima generaţie a modelului Scirocco a fost prezentată publicului cu 34 de ani în urmă, tot la Geneva. Acum Volkswagen sărbătoreşte întoarcerea legendarului său automobil cu două uşi. Datorită plafonului alungit, modelul dispune de spaţiu suficient pentru patru adulţi, ceea ce face ca acest automobil sport să poată fi folosit pe tot parcursul anului. Scirocco este propulsat de o gamă de patru motoare TDI şi TSI cu valori ridicate ale cuplului şi consum redus, care au puteri cuprinse între 90 kW / 122 CP şi 147 kW / 200 CP. Acest nou model sportiv va dispune de numeroase tehnologii inovatoare, precum controlul adaptiv al trenului de rulare.

Coupé-ul continuă şi în prezent să întruchipeze strategia fascinantă de creare a unui automobil sport care poate fi folosit în fiecare zi din an şi este accesibil din punct de vedere financiar. Tocmai acestea sunt caracteristicile noului Scirocco: tehnologii de înaltă clasă se combină cu costurile reduse de întreţinere, caracteristicile de conducere dinamică se combină cu un nivel ridicat de confort, iar habitaclul surprinzător de spaţios se combină cu un design sport fără compromisuri.

Prof. Dr. Martin Winterkorn: „Prin Scirocco vom aduce în show-room tipul de automobil sport la care oamenii visează. Şi cu toate acestea, va fi un vis pe care un număr extrem de mare de şoferi şi-l va putea permite – în ciuda tuturor tehnologiilor de top pe care le-am implementat.” Scirocco va ajunge pe pieţele din Europa spre sfârşitul verii, iar alte ţări vor urma în cursul anului următor.

Design avangardist
O caracteristică distinctivă a întregului concept îndrăzneţ este design-ul avangardist al modelului sport. Adevărul este că liniile modelului Scirocco prezentate în studiul din august 2006 au fost transmise aproape fără nici o schimbare automobilelor de serie. Acestea includ plafonul lung tipic unui monovolum/coupé a cărui formă este, în cazul de faţă, unică şi care reaminteşte de design-ul montantului C al primului Scirocco, profilul lateral sport al automobilului, capota motorului şi întreaga parte din spate cu secţiunea foarte largă de la nivelul „umerilor”. Numai forma  grilei radiatorului a fost transformată într-o variantă fără vârstă, cu un plus de stil.

Cu o lungime de 4,26 m, Scirocco egalează modelul Golf. Totuşi, are o înălţime mai redusă (1,40 m) şi are o lăţime aproape similară cu cea a modelului Passat (1,81 m). Habitaclul spaţios găzduieşte confortabil patru adulţi. Pe lângă spaţiul destinat pasagerilor, Scirocco are o capacitate de încărcare de 292 l; atunci când spătarele celor două scaune sport individuale din spate sunt rabatate, capacitatea creşte până la impresionanta valoare de 755 l. Varianta modernă Scirocco afişează un spirit practic dezlănţuit şi poate fi recomandată fără nici un fel de îndoială drept automobilul sport adecvat pentru fiecare zi din an.

Avangardism tehnologic
Asigurarea unei puteri ample noului model Scirocco – care are ca dotări standard programul electronic de stabilitate ESP şi suspensiile sport – are la bază patru motoare TDI şi TSI, toate pe cât de agile, pe atât de economice şi ecologice. Cele trei motoare TSI (injecţie directă de benzină) dezvoltă 90 kW / 122 CP, 118 kW / 160 CP şi 147 kW / 200 CP. Motorul TDI – extrem de silenţios cu tehnologie common rail – generează o putere de 103 kW / 140 CP.

Alte dotări de vârf ale modelului Scirocco sunt cutia de viteze cu dublu ambreiaj cu 7 trepte şi un „sistem de control adaptiv al suspensiilor”. În acelaşi timp, o trapă panoramică de mari dimensiuni – ce se extinde de la montanţii A la montanţii B – furnizează lumină din belşug habitaclului. Prin simpla apăsare a unui buton, trapa panoramică transparentă se ridică cu 39 mm. Când soarele luminează prea puternic, poate fi activat parasolarul disponibil. Însă e puţin probabil să se întâmple astfel, pentru că trapa este realizată din sticlă ce reflectă  99 % din radiaţiile UV, 97 % din razele ultraviolete (căldura) şi 80 % din intensitatea luminoasă.

Noul Scirocco este unul dintre cele mai atractive automobile sport din lume când vine vorba despre preţ. Cu toate acestea, pachetul de dotări standard este minunat. De exemplu, printre acestea se numără întotdeauna jantele din aliaj de 17 inch, scaunele faţă şi volanul reglabile pe înălţime, maneta frânei de mână îmbrăcată în piele, scaunele sport, scaunele spate individuale, rabatabile, geamurile electrice, sistemul de climatizare, programul electronic de stabilitate, sistemul de asistare la parcare, cele şase airbaguri, servodirecţia dependentă de viteză şi, fără îndoială, suspensiile sport.

2) Prin modelul Golf TDI Hybrid, Volkswagen demonstrează potenţialul existent în combinaţia dintre un motor diesel de înaltă tehnologie, un motor electric şi o transmisie DSG cu 7 viteze. Expus în premieră la Salonul Auto de la Geneva, acest prototip nu consumă mai mult de 3,4 litri de motorină la suta de kilometri. Acest puternic model Golf TDI complet hibrid poate fi propulsat fie de motorul cu ardere internă sau de o combinaţie între motorul TDI puternic, dar economic şi motorul electric. De asemenea, automobilul poate funcţiona exclusiv pe baza propulsiei electrice complet nepoluante. Transferarea puterii către puntea faţă este asigurată de o transmisie DSG cu 7 trepte de viteze. În trafic urban, sistemul de pornire/oprire automată a automobilului decuplează în mod automat motorul diesel.

Pentru Golf TDI Hybrid – vopsit cu noua nuanţă de albastru Vivid Blue – atât partea interioară, cât şi cea exterioară au fost modificate faţă de modelele de serie. O trăsătură mai distinctivă la exterior este grila radiatorului proiectată individual, ce induce o atracţie aparte. Pentru a îmbunătăţi şi mai mult aerodinamica automobilului, proiectanţii au redus şi gurile de admisie a aerului de la exterior.

Ca sursă principală de propulsare, Volkswagen se bazează pe un motor diesel cu trei cilindri, cu un consum extrem redus de combustibil, cu o cilindree de 1,2 l, cu injecţie common rail şi turbosuflantă cu geometrie variabilă. Motorul TDI dezvoltă 55 kW / 75 CP (la 4.000 rpm) şi un cuplu de  forţe maxim de 180 Nm (începând cu 2.200 rpm).

Motorul electric a fost conectat la motorul TDI. Acest motor sincronizat dezvoltă o putere de 20 kW / 27 CPS (putere nominală) şi un cuplu de 140 Nm, fără nici un fel de emisii de noxe. În plus, motorul electric are funcţia unui ambreiaj de pornire şi a unui generator; în alte cuvinte, înlocuieşte demarorul şi alternatorul. Bateria hibridă nichel-metal a sistemului (NiMH) e amplasată în portbagaj şi cântăreşte 45 kg. Capacitatea de stocare a bateriei NiMH se distinge printr-o înaltă densitate a energiei şi durată lungă de funcţionare. Pentru modelul Golf TDI Hybrid, bateria NiMH asigură motorului electric o tensiune de 202 volţi şi o energie totală de 1,3 kW/oră.

Transferul puterii către puntea faţă se realizează prin intermediul cutiei cu dublu ambreiaj cu 7 trepte DSG. Cea mai avansată cutie automată din lume funcţionează mai rapid şi mai eficient decât oricare alt tip de transmisie produs. De asemenea, aceasta contribuie la reducerea considerabilă a consumului de energie a motorului Golf TDI Hybrid.

Gestionarea inteligentă a energiei
Un concept bine gândit de gestionare a energiei asigură funcţionarea optimă a automobilelor hibride. Identic este şi cazul prototipului Golf TDI Hybrid: numai combinaţia inteligentă dintre motorul TDI, cel electric, cutia DSG şi baterie asigură prototipului acel consum incredibil de redus de combustibil. De exemplu, în funcţie de poziţia pedalei de acceleraţie şi de treapta de viteză selectată, sistemul de control poate alege să pună în funcţiune motorul electric, pentru a ajuta la pornirea celui diesel sau pentru operarea exclusivă în modul electric. În paralel, în timpul deplasărilor în pantă şi a frânărilor, o parte din energia cinetică a automobilului este transferată bateriei prin intermediul motorului electric, care, la acest moment, are funcţie de generator (recuperare). În astfel de cazuri, motorul cu ardere este dezactivat; este repus automat în funcţiune când este nevoie de mai multă putere.

Modul de funcţionare pe bază de combustibil (funcţionare pornire/oprire) este dezactivat şi în traficul urban, la culoarea roşie a semaforului sau într-un ambuteiaj. Şoferul şi pasagerii pot vizualiza date referitoare la modul de funcţionare, valorile de combustibil economisit şi fluxul instantaneu de energie, prin intermediul ecranului tactil al sistemului de radio-navigaţie.

Obiectivul dezvoltării: emisii CO2 de maxim 90 g
Obiectivul competitiv  al programului de dezvoltare a automobilului Hybrid de la Volkswagen l-a reprezentat o valoare maximă a emisiilor CO2 de 90 g/km. Şi obiectivul a fost atins: cu un nivel al emisiilor de doar 89 g, Golf TDI Hybrid este un automobil incredibil de ecologic şi economic. Şi nu doar teoretic. Şoferii automobilelor hibride cu funcţionare pe benzină observă adesea, spre propria lor surprindere, că pe parcursul călătoriilor lungi pe autostradă, economia efectivă de carburant se diferenţiază complet de cea prezentată de producător. Dar nu se întâmplă la fel şi cu Golf TDI Hybrid. La urma urmei, motoarele TDI cu un cuplu ridicat de la Wolfsburg s-au dovedit extrem de eficiente în timpul deplasărilor pe autostradă. Motorul TDI şi cel electric se combină pentru a forma o sursă de propulsare, care este pe cât de ecologică pe atât de economică, respectând standardul actual Euro 5 privind emisiile. Golf TDI Hybrid prezentat la Geneva este doar un prototip. Dar cu siguranţă nu va rămâne la acest stadiu.

Design exterior şi interior: dezvoltarea durabilă ca inspiraţie
Modelul Golf TDI Hybrid este un automobil prin care dezvoltarea durabilă – protejarea resurselor – devine elementul central al întregului proiect. Această temă a dezvoltării durabile a influenţat aspectul exterior şi cel interior ale prototipului Hybrid. Designul exterior al modelului Golf are valoarea intrinsecă: neutră în ceea ce priveşte statutul şi fără vârstă, forma sa întruchipează conceptul de dezvoltare durabilă ca foarte puţine automobile din istoria auto. Pentru modelul Golf TDI Hybrid, foarte multă atenţie a fost acordată optimizării aspectului aerodinamic şi, în acelaşi timp, noilor accente modeste dar evidenţiate care au fost create.

În habitaclu, culoarea „Arctic”, împreună cu ornamentele albastre, creează o atmosferă vioaie şi familiară. Materialele utilizate pentru acest model sunt uimitoare. Acestea au propria lor calitate şi strălucire sau „estetică ecologică”, în termenii jargonului proiectanţilor. Proiectantul-şef de la Volkswagen, Friederike Plock-Girmann, a expus următoarea idee: „Niciodată nu s-au mai folosit materiale atât de moderne, atractive sau, pur şi simplu, excepţionale. Materialele textile inteligente nu sunt numai decorative. Viitorul aparţine unor astfel de materiale durabile. Ele ne oferă nouă, proiectanţilor, şansa de a conferi formei trăsături estetice actuale şi ecologice.”

Modificări interioare în detaliu:
– zona mediană a scaunelor prezintă un model cu aspect de „pir”- un material produs din poliester reciclat
– porţiunile laterale ale scaunelor sunt îmbrăcate în aşa-numita „piele ecologică”, un nou tip de material textil asemănător pielii obţinut din componentele rămase în urma procesării pielii
– spătarele albastre ale scaunelor sunt îmbrăcate în piele şpăltuită, rezultată în urma procesării pielii
– o atracţie vizuală şi tehnică: ornamente decorative sub formă de benzi, realizate din bambus

3) Modelul Passat Variant TSI EcoFuel, prezentat şi el în premieră la Geneva, marchează începutul unei noi ere pentru automobilele alimentate cu gaze naturale. Până acum, autoturismele alimentate cu gaze naturale, deşi ecologice şi cu consum redus, aveau reputaţia de a fi „cuminţi”. Passat contrazice această impresie, datorită motoarelor sale TSI de 110 kW / 150 CP. De asemenea, motorul turbo cu injecţie directă cu care este echipat noul Passat, proiectat în mod expres pentru a funcţiona cu gaze naturale, consumă maxim 5,2 kg de gaz la suta de kilometri. Modelele Passat şi Passat Variant TSI EcoFuel vor fi lansate pe piaţă la sfârşitul anului.

Putere maximă cu cel mai mic consum de carburant
Motorul TSI EcoFuel al Passat Variant este conceput pentru a fi bivalent din perspectiva combustibilului utilizat, astfel încât, indiferent dacă funcţionează pe bază de gaz sau benzină, puterea sa este de 150 CP. La turaţii reduse de numai 1500 rpm, motorul poate deja să dezvolte un puternic cuplu de forţe de 220 Nm pe care-l menţine până la un nivel de 4.800 rpm. Şi performanţele la rulare sunt la fel de sportive. Passat Variant accelerează de la 0 km/h la 100 km/h în doar 9,7 secunde. Viteaza sa maximă este de 210 km/h.
La fel de impresionantă este şi seria detaliilor teoretice: cu 22 kg de gaz, stocat în trei rezervoare, sub podeaua portbagajului, şi cu 31 l de benzină, Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel poate parcurge 800 km. Numai cantitatea de gaz  ajunge pentru parcurgerea a 420 km.

Caracteristicile interne ale motorului au fost puternic prelucrate
Utilizarea motorului TSI pe post de „arzător” a necesitat modificări profunde ale structurii motorului. Deoarece în timpul funcţionării pe bază de gaz – care diferă de arderea benzinei – combustibilul nu asigură niciun fel de lubrifiere suplimentară, iar presiunile sunt mai mari, supapele, segmenţii de piston şi pistoanele trebuie rigidizate sau ranforsate. În acelaşi timp, dimensiunile turbocompresorului au fost reduse, iar duzele speciale de admisie a gazelor au fost integrate în galeria de admisie. Un modul de control recent dezvoltat comandă reglarea şi comutarea între cele două moduri de funcţionare. Succesul sistemului este evident din moment ce Passat Variant TSI EcoFuel are nu numai un consum redus de carburant, ci este şi foarte ecologic: este unul dintre primele motoare „non-diesel” din lume care întruneşte cerinţele standardului Euro 5 ce va intra în vigoare începând cu septembrie 2009.

4) Volkswagen continuă campania sa BlueMotion şi în 2008. Cel mai nou model din această serie este Sharan BlueMotion, care este expus pentru prima dată la Salonul de la Geneva. Cu un consum mediu extrem de scăzut, de doar 6,2 litri de motorină la suta de kilometri, Sharan BlueMotion economiseşte 0,7 litri faţă de modelele „convenţionale”. Pe acelaşi sistem, emisiile de CO2 au fost reduse de la 177 g/km la 159 g/km. Acestea sunt valori excelente pentru un monovolum cu şapte locuri, cu un volum util de 2.610 litri şi o masă maximă admisă de 2.510 kilograme. Modelul este propulsat de un motor TDI de 103 kW / 140 CP, echipat cu un filtru de particule diesel (DPF). Dotările opţionale BlueMotion sunt disponibile în combinaţie cu pachetele de echipamente Trendline şi Comfortline. Livrările vor începe în această vară.

În ciuda consumului redus de carburant, Sharan BlueMotion îşi menţine agilitatea originală. Datorită motorului TDI de 2,0 l, cu un cuplu ridicat (310 Nm la 1.750 rpm), „specialistul” segmentului accelerează de la 0 km/h la 100 km/h în doar 11,9 s. Viteaza sa maximă a fost îmbunătăţită de la  192 km/h la 195 km/h.
Printre cauzele care au dus la reducerea consumului de carburant se numără modificările interne ale motorului şi rapoartele de transmisie mai ridicate. Un efect secundar plăcut: cu rezervorul umplut cu 70 l de combustibil, automobilul Sharan BlueMotion parcurge acum peste 1100 km.

Motorul şi transmisia modelului Sharan BlueMotion
Cel mai economic Sharan din toate timpurile chemat la rampă – fiind singura versiune BlueMotion de acest gen de până acum – este motorul 2.0 TDI cunoscut prin putere şi eficienţă. Pentru a satisface cele mai ambiţioase obiective legate de economia de carburant a modelelor BlueMotion, chiar şi pentru Sharan, a cărui greutate se ridică la 1,6 tone, specialiştii în domeniul motoarelor diesel au schimbat parametrii importanţi privind emisiile prin modificarea unor programe software. Aceştia includ suprapresiunea, timpii de injecţie şi rata de recirculare a gazelor de evacuare.

Un efect echivalent în privinţa reducerii consumului de carburant  are raportul de transmisie cel mai ridicat al transmisiei cu şapte trepte. Treapta a patra de viteză are un raport de transmisie mai ridicat cu 7,2 %. Au fost mărite şi rapoartele aferente celei de-a cincea trepte de viteză (+8,1 %) şi celei de-a şasea (+7,7 %).

Valoarea cW redusă cu 6,3%
La fel ca versiunile BlueMotion ale Polo, Golf, Golf Plus, Jetta, Passat şi Touran anterior, modelul Sharan a fost optimizat din punct de vedere aerodinamic. Prin îmbunătăţirea caracteristicilor şasiului, inginerii au reuşit să reducă coeficientul de rezistenţă cu 6,3 %, de la cW 0,31 la cW 0,29.
Trenul de rulare standard mai coborât îmbunătăţeşte, de asemenea, coeficientul de rezistenţă; şasiul a fost coborât cu 25 mm. Sharan este livrat cu pneuri cu dimensiunile 195/60 R16; presiunea aerului din pneuri a fost mărită cu 0,3 bar în scopul obţinerii celei mai scăzute rezistenţe aerodinamice.

5) Modelul Golf Variant va fi oferit spre vânzare de către Volkswagen într-o versiune cu tracţiune integrală permanentă. Acest automobil a fost proiectat pentru a direcţiona până la 100% din capacitatea de tracţiune către puntea spate, dacă circumstanţele extreme impun acest lucru. Astfel, Golf Variant TDI 4Motion oferă cea mai bună aderenţă, chiar şi în condiţiile cele mai dificile. Sistemul 4Motion este completat de un motor TDI cu consum redus şi valori ridicate ale cuplului, cu o putere de 77 kW / 105 CP. Modelul Golf Variant TDI 4Motion accelerează de la 0 la 100 km/h în 12,9 secunde, are o viteză maximă de 185 km/h şi consumă doar 6 litri de motorină la suta de kilometri. 

Drept dotare standard, Golf Variant TDI 4 Motion dispune de o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Distribuţia puterii către punţile faţă şi spate este controlată de un diferenţial Haldex electronic. Integrat direct în puntea spate, acest tip de diferenţial are o structură compactă, asigurând un transfer de putere variabil. În condiţii extreme, întreaga putere dezvoltată de motor poate fi transferată punţii spate. Drept rezultat, Golf Variant TDI 4Motion este capabil să furnizeze cea mai bună aderenţă chiar şi pe suprafeţe acoperite cu zăpadă. Acest aspect se aplică şi în alte condiţii: tracţiunea integrală permanentă îmbunătăţeşte forţele la efectuarea virajelor, chiar şi pe carosabil uscat, contribuind astfel la asigurarea unui plus de siguranţă activă şi atmosferă de voie bună pe parcursul călătoriilor.
 
Capacitate de remorcare de până la 1.500 kg
Pe lângă beneficiile în materie de comportament excelent la deplasare, tracţiunea integrală este un dar şi atunci când vine vorba de tractarea unei remorci.
Golf Variant TDI 4Motion se poate deplasa cu uşurinţă în pante cu grade de înclinare de până la 12% suportând o sarcină de 1.500 kg la nivelul cuplajului de remorcare – o valoare cu 100 kg mai mare decât în cazul modelului cu tracţiune pe puntea faţă. Sistemul 4Motion cu tracţiune integrală poate fi comandat pentru toate liniile de echipare (Trendline, Comfortline, Sportline). Dotările de siguranţă standard  ale automobilului includ şase airbaguri şi programul electronic de stabilitate ESP. Prevăzută  ca dotare standard în acest caz este funcţia de stabilizare a remorcii, care ajută la evitarea deplasării oscilatorii periculoase a remorcii. Golf Variant poate fi comandat cu dotări opţionale, precum suspensii pentru drumuri grele (gardă la sol ridicată cu 20 mm). Disponibil tot ca o dotare opţională specială este scutul de protecţie al trenului de rulare, ce protejează motorul şi partea inferioară a caroseriei la impactul cu pietrele.

6) După premiera mondială din SUA, Volks­wagen prezintă pentru prima dată în Europa, modelul Passat CC. Trăsăturile sale distinctive sunt design-ul tipic coupé cu patru uşi, confortul impresionant, dar şi dinamica pură, habitaclul sport. Nu există compromisuri în privinţa spaţiului. Prin jocul dintre aceste contraste a luat naştere un autovehicul al cărui concept şi design impun noi direcţii ce depăşesc tendinţa generală. În acelaşi timp, Passat CC este similar unei platforme de tehnologie progresistă ce include sisteme de asistenţă inovatoare şi de dinamică a şofatului. Printre acestea se numără sistemul de menţinere a direcţiei de rulare “Lane Assist” şi un nou „sistem adaptiv de control al suspensiilor”. Volkswagen pune la dispoziţie noul Passat CC exclusiv cu motoare de înaltă tehnologie cu injecţie directă. Motoarele pe benzină (TSI şi FSI) dezvoltă 118 kW / 160 CP, 147 kW / 200 CP şi 220 kW / 300 CP; motoarele cu tehnologie common rail (TDI) ating puteri de 103 kW / 140 CP şi 125 kW / 170 CP.       

Passat CC este plasat în gama premium a clasei medii de autovehicule, în cazul de faţă cea a berlinelor sport şi coupé-urilor. Totuşi, pe baza dimensiunilor şi a gamei bogate de dotări de confort şi calitate, automobilul depăşeşte limitele clasei sale avansând către clasa medie-superioară. Pieţele de comercializare principale sunt America de Nord, Europa occidentală şi Japonia. Produs în fabrica Volkswagen din Emden, Germania, Passat CC va fi lansat iniţial în Europa în cel de-al doilea trimestru al anului. În cel de-al patrulea trimestru, automobilul va ajunge şi în SUA şi Canada, urmate de Japonia.

Bucuresti, 4.03.2008

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *