Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

50 de ani de proiecte culturale globale BMW Group

50 Years of BMW Group Cultural Engagement

Totul a început cu trei tablouri care poartă numele Roşu, Galben şi Albastru. BMW Group are jumătate de secol de tradiţie şi peste 100 de iniţiative culturale pe termen lung ale BMW Group în domeniile artei moderne şi contemporane, muzicii clasice, jazzului şi sunetului, precum şi în arhitectură şi design au fost consacrate de-a lungul deceniilor.

Bucureşti/München. Roşu, Galben şi Albastru. Totul a început cu trei tablouri de mari dimensiuni create de Gerhard Richter, pe care BMW le-a comandat artistului în 1971 şi care aveau să primească numele culorilor primare. Astăzi, BMW este implicat cultural în întreaga lume şi îşi ia în serios responsabilitatea socială ca cetăţean corporate. Peste 100 de iniţiative culturale pe termen lung ale BMW Group în domeniile artei moderne şi contemporane, muzicii clasice, jazzului şi sunetului, precum şi în arhitectură şi design au fost consacrate de-a lungul deceniilor.

Ilka Horstmeier, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, director de resurse umane şi relaţii de muncă: “În perioadele de schimbare rapidă, responsabilitatea şi încrederea sunt de cele mai importante valori. Aşa este şi cultura. De jumătate de secol ne-am stabilit ferm angajamentul cultural în întreaga lume ca parteneri pe termen lung. La BMW Group considerăm că o parte integrantă a dezvoltării noastre durabile la nivel social o reprezintă cooperările noastre de artă – din trecut, prezent şi viitor. Cu cea mai mare bucurie, BMW Group poate privi înapoi la 50 de ani de parteneriate incomparabile, bazate pe aprecierea reciprocă, care ne leagă de cele mai renumite instituţii culturale şi cei mai renumiţi artişti din lume”.

De la Muzeul Guggenheim la Tate Modern, de la Centrul Pompidou la Neue Nationalgalerie. De la Opera de Stat Unter den Linden şi La Scala din Milano până la Teatrul Balşoi din Moscova. De la Art Basel la Frieze şi Bienala Kochi-Muziris. Implicarea socială şi dialogul intercultural se află în centrul unei companii de succes precum BMW Group. Libertatea creativă necondiţionată şi cooperările durabile şi pe termen lung sunt esenţiale pentru parteneriate adevărate în domeniul cultural. Competenţa, reţeaua şi cunoştinţele comune permit o interacţiune în locul tranzacţiei monetare care defineşte simpla sponsorizare.

50 Years of BMW Group Cultural Engagement

1971 – Gerhard Richter primeşte comanda a trei tablouri de mari dimensiuni

BMW Group a pus bazele angajamentului său cultural prin comandarea a trei lucrări de mari dimensiuni ale artistului german Gerhard Richter. În 1971, Eberhard von Kuenheim, pe atunci preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG, i-a cerut să creeze trei tablouri pentru foaierul sediului nou construit din München. De la deschiderea emblematicei clădiri “Four Cylinder” – proiectată de arhitectul Karl Schwanzer – (clădire inaugurată în 1973), cele trei lucrări comandate “Rot” (Roşu), “Gelb” (Galben) şi “Blau” (Albastru) au fost expuse în holul de la intrare şi pot fi admirate şi astăzi.

1973/1974 – uzina din Dingolfing şi expoziţiile la BMW Group

De la începuturile sale, angajamentul cultural al companiei a fost determinat de atenţia către angajaţii săi. La începutul anilor ’70, BMW a deschis fabrica sa din Dingolfing. Chiar dacă nu avea acces la autostradă în acel moment, oraşul Dingolfing s-a dezvoltat rapid ca o zonă atractivă pentru personalul calificat, deoarece BMW Group a colaborat cu instituţiile culturale pentru a crea acces la scena locală de artă şi cultură. Aproape în acelaşi timp, o nouă galerie care expune arta angajaţilor s-a deschis în noua fabrică BMW Group, la nord de München. În plus, a fost creat un spaţiu expoziţional pentru a prezenta spectacole precum “Automobilul în arta contemporană”, care a condus la cooperări cu instituţii precum Haus der Kunst şi Pinakotheken, renumitele muzee de artă din München.

1975 – Naşterea BMW Art Cars

Iniţiat de Hervé Poulain, pilot francez pasionat de artă, şi conceput în colaborare cu fondatorul BMW Motorsport, Jochen Neerpasch, primul BMW Art Car a fost creat când cei doi i-au cerut lui Alexander Calder să picteze maşina de curse BMW a lui Poulain din 1975. Ideea a dus la a BMW 3.0 CSL pictat după un model creat de artist care a participat la cursa de 24 de ore de la Le Mans. Prezenţa spectaculoasă a maşinii a devenit un favorit instantaneu al publicului. De atunci, 19 artişti din întreaga lume au creat BMW Art Cars pe baza maşinilor de curse şi a automobilelor BMW contemporane, inclusiv Roy Lichtenstein (1977, BMW 320i), Andy Warhol (1979, BMW M1), Robert Rauschenberg (1986, BMW 635 CSi), Esther Mahlangu (1991, BMW 525i), David Hockney (1995, BMW 850 CSi), Jenny Holzer (1999, BMW V12 LMR), Ólafur Elíasson (2007, BMW H2R) ,Jeff Koons (2010, BMW M3GT2), John Baldessari (2016, BMW M6 GTLM) şi Cao Fei (2017, BMW M6 GT3). Aceste “sculpturi în mişcare” sunt o reprezentare fascinantă la intersecţia dintre motorsport, design, artă şi tehnologie.

1979 – Unul dintre primele parteneriate culturale public-private din Germania

Împreună cu oraşul München, BMW Group a fondat Spielmotor München e.V., unul dintre cele mai vechi parteneriate public-private din Germania. Colaborarea îşi propune să stabilească şi să dezvolte în continuare oraşul ca centru cultural regional şi internaţional. Treptat, Spielmotor şi-a extins programul pentru a include Bienala de la München pentru teatru-muzică nouă în 1988, festivalul de teatru experimental SPIELART în 1995 şi festivalul de dans contemporan DANCE în 1998.

Repere şi digitalizare

De-a lungul ultimelor cinci decenii, angajamentul cultural al BMW Group a crescut mult dincolo de designul BMW Art Cars de către artişti de renume. Şi-a extins portofoliul pentru a include muzicieni de renume precum Daniel Barenboim şi Anna Netrebko, care au vrăjit zeci de mii de ascultători la Bebelplatz din Berlin, precum şi tineri artişti precum Samson Young şi Leelee Chan, care şi-au părăsit studiourile pentru a transforma întreaga lume în sursa lor de inspiraţie. Împreună cu alţi parteneri, BMW Group şi-a dezvoltat propria gamă de iniţiative, inclusiv BMW Guggenheim Lab, BMW Tate Live, BMW Open Work by Frieze, BMW Welt Jazz Award, BMW Art Guide by Independent Collectors, BMW Art Journey şi seria de concerte gratuite Opera pentru Toţi la Berlin, München, Moscova şi Londra. Prin programul Rolls-Royce Arts şi diverse cooperări de design ale MINI, toate mărcile BMW Group sunt agenţi activi în sectorul cultural. În plus, BMW Group susţine muzee, târguri de artă, orchestre, festivaluri de jazz şi opere de top din întreaga lume. Prin BMW OPERA NEXT, parteneriatul său digital cu Opera de Stat Unter den Linden din 2019, BMW Group a folosit oportunităţile oferite de digitalizare pentru a deschide lumea operei către publicul mai tânăr şi pentru a face cultura înaltă mai accesibilă. Iniţiative precum Art/Tech Grant de la Muzeul de Artă Contemporană Garage din Moscova, sute de drone care zboară în coregrafie, pe timpul nopţii, peste Golful Mexicului în colaborare cu Studio Drift, cooperările strategice cu Artsy, Acute Art sau Cao Fei, care a prezentat BMW Art Car prin aplicaţie şi AR în spaţiul virtual, ilustrează modul în care BMW Group, în calitate de companie de tehnologie, se implică în transformarea digitală şi va continua să facă acest lucru prin angajamentul său cultural în viitor. În România, colaborarea cu artişti precum Adrian Mitu, Andra Mihai, Amirou Miallo sau Alex Mariş a spus poveşti despre istoria mărcii într-o formă spectaculoasă şi plină de forţă şi a fost o platoformă de promovare a acestor artişti, inclusiv pe scene din afara ţării.

Despre angajamentul cultural BMW Group

De ce Cultura? De ce nu! Cultura este cunoaştere, un sanctuar al frumuseţii şi profunzimii, al sensului şi al păcii. O evadare care inspiră, departe de agitaţia vieţii de zi cu zi. Liniştită în cel mai bun caz, chiar deranjantă uneori. În implicarea socială, BMW Group ia în serios responsabilitatea socială, ca parte a căreia a fost implicat în sute de iniţiative culturale în întreaga lume timp de o jumătate de secol, atât în artă, muzică şi sunet sau arhitectură, cât şi în design. Ca partener pe termen lung, libertatea creativă este esenţială – şi la fel de esenţială pentru lucrările revoluţionare ca pentru inovaţiile majore în cadrul unei companii precum a noastră.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.