Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

50 cele mai puternice branduri romanesti

Borsec conduce Topul celor mai puternice 50 de branduri românești, editia 2012, fiind urmat de Gerovital, Dorna, Poiana, La Dorna, Plafar, Cris-Tim, Kandia, Napolact și Fares.

Clasamentul are la bază un studiu realizat de către Unlock Market Research pentru revista Biz și a fost lansat astăzi în cadrul conferinței BrandRo.

“De trei ani ne încăpățânăm să promovăm brandurile românești performante. Să arătăm că mărcile locale știu să-și folosească atuurile pentru a atrage consumatorii de partea lor. Vorbim despre adevăratele branduri campioane, care demonstrează că forța produsului, dublată de o strategie solidă de marketing și comunicare, dau rezultate”, declară Marta Ușurelu, redactor-șef Biz.

În topul de anul acesta au intrat patru noi mărci românești: Caroli, Adria, Silva și Dedeman. La capitolul creșteri spectaculoase în 2012 se înscriu branduri precum Fares, Dero, Elmiplant, Pate Bucegi și Arctic. O ascensiune deosebită este înregistrată anul acesta de categoria alimente, respectiv sub-categoria mezeluri, Cris-Tim fiind unul din brandurile ce se regăsește în primele 10 mărci românești în 2012.

Anul trecut, topul celor mai puternice mărci românești indica creșteri ale produselor alimentare și ale celor de igienă personală și scăderi pentru categoriile de servicii, bunuri de folosință îndelungată și băuturi alcoolice. Tendința aceasta este firească în vremuri de criză și se păstrează si anul acesta indicând faptul că oamenii au devenit mai pragmatici, mai centrați pe satisfacerea unor nevoi elementare.

Scopul acestui al treilea val al studiului a fost de a identifica puterea mărcii și din perspectiva capacității acesteia de a se menține în top, în condițiile în care brandurile acționează într-un mediu economic instabil.

“La prima ediție a topului spuneam că va fi foarte dificil să comparăm topurile de la an la an. Această a treia ediție îmi învinge scepticismul din 2010. De regulă, după trei valuri se poate vorbi de o stabilizare a unui trend. Asta vedem și noi anul acesta. Topul mărcilor românești este foarte stabil, semn că românii consideră că avem valori comerciale incontestabile”, declară Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.

Prezentarea rezultatelor, a clasamentului și a concluziilor topului se găsesc pe www.revistabiz.ro. Rezultatele studiului pot fi citite integral în a treia ediție a cărții “50 cele mai puternice branduri românești”.

Despre BrandRo

BrandRo, primul eveniment Biz din această toamnă, a strâns laolaltă peste 100 de specialiști în branding, manageri și antreprenori, profesioniști din domeniul marketingului și al publicității, lideri de opinie și reprezentanți media.

BrandRo este un eveniment dedicat analizei strategiilor brandurilor românești în lupta lor de diferențiere față de marile branduri internaționale precum și dezbaterilor despre provocările și oportunitățile pe care momentul actual și contextul global le prezintă. Mai multe informații despre eveniment se găsesc pe www.bizforum.ro/brandro.

Despre Unlock Market Research

Unlock Market Research este o companie de cercetare de piață din România formată dintr-o echipă de 23 de profesioniști, specializați în sociologie, statistică-matematică și marketing.

Serviciile Unlock Market Research includ designul și desfășurarea de studii de cercetare calitative și cantitative pentru obiective specifice strategice de brand și categorie: poziționare de brand, planificare de portofoliu, audit de brand, extensii de brand, comunicare de brand, segmentare motivațională, segmentare pe baza ocaziilor de consum, generare de insight, determinarea performanței ambalajelor sau produselor, precum și ateliere explorative pentru generarea de insight-uri, poziționare sau dezvoltare de concept de produs sau de comunicare.

Începând cu 2011, Unlock operează prin parteneri în Europa Centrală și de Est, oferind clienților săi suport regional.

Unlock a fost și prima companie de cercetare cu capital 100% românesc care a participat ca expozant la cel mai mare targ de cercetare de piață și marketing din Europa – Insight Show, în 2011 (Londra).

Bucuresti, 13.09.2012

{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.