Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

30 de ani de experienta BMW in tractiune integrala

  • 1985: Primul model de serie cu tracţiune integrală din istoria BMW, BMW 325i "Allrad", este prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA). Acesta este urmat în 1988 de BMW 325iX touring.
  • 1991: Tracţiunea integrală – acum controlată electronic – este introdusă la BMW Seria 5 (BMW 525iX). BMW 525iX touring, cu aceeaşi tehnologie, urmează în 1992.
  •  
  • 1999: BMW prezintă BMW X5, care dispune în echipare standard de tracţiune integrală, ca primul Sports Activity Vehicle (SAV) din lume.
  • 2003: Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive este lansat odată cu noul BMW X3. Este primul sistem de acest fel din lume, care monitorizează situaţiile de condus şi, dacă este necesar, ia măsuri corective, în unele cazuri intervenind proactiv.
  • 2005: Versiunile specifice de model ale BMW xDrive sunt oferite pentru variantele Sedan şi Touring ale BMW Seria 3 şi Seria 5. Ulterior, xDrive este furnizat şi pentru BMW Seria 3 Coupé.
  • 2006: A doua generaţie BMW X5 reprezintă apariţie sistemului Integrated Chassis Management (ICM / gestiune integrată a şasiului), care integrează toate sistemele de control dinamic al automobilului, inclusiv xDrive.
  • 2007: BMW prezintă primul Sports Activity Coupé (SAC) din lume, BMW X6, la Salonul Auto de la Frankfurt Motor Show (IAA); sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive este dotare standard. Totodată, Dynamic Performance Control (DPC / controlul dinamic al performanţelor), sistemul de distribuţie variabilă a cuplului între roţile punţii spate, îşi face debutul în segmentul premium.
  • 2009: Tracţiunea integrală inteligentă BMW xDrive este introdusă şi la BMW Seria 7.
  • 2010: BMW ActiveHybrid X6 combină, în premieră, tracţiunea integrală cu un sistem de propulsie hibrid.
  • 2012: Lansarea primelor două modele cu tracţiune integrală de la BMW Seria 6: BMW Seria 6 Coupé şi BMW Seria 6 Cabriolet.
  • 2013: Noul BMW Seria 4 îşi face debutul. Încă de la lansare, BMW Seria 4 Coupé este disponibil cu tracţiunea integrală inteligentă. El este urmat în 2014 de BMW Seria 4 Cabriolet şi BMW Seria 4 Gran Coupé. 2013 înseamnă şi debutul BMW xDrive la BMW Seria 1.
  • 2014: BMW Seria 2 Active Tourer combină BMW xDrive cu o configuraţie complet nouă, cu tracţiune faţă.
  • 2014: Noul BMW X4 transferă conceptul de succes Sports Activity Coupé în segmentul premium al clasei medii. Tracţiunea integrală inteligentă BMW xDrive este echipare standard.
  • 2014: BMW i8 este echipat cu o formă specială de tracţiune integrală. Automobilul sport cu 2+2 locuri, cu sistem de propulsie hybrid plug-in, combină un motor termic, care acţionează puntea spate, cu un electromotor, care acţionează roţile faţă.
  • 2015: Modelul hybrid plug-in BMW X5 xDrive40e combină BMW xDrive cu BMW eDrive. Prezentarea BMW 225xe, care combină propulsia hybrid plug-in cu o platformă modernă cu tracţiune faţă, în timp ce oferă tracţiune integrală electrificată.
  • 2015: A doua generaţie BMW X1 este lansată. Acest SAC din segmentul premium al clasei compacte se bazează acum pe platforma cu tracţiune faţă.
  • 2015: La noul BMW Seria 7, BMW xDrive poate fi combinat cu Integral Active Steering (direcţie adaptivă integral).
  • În prezent, BMW oferă peste 110 de modele – indiferent de tipul de propulsie – cu tracţiune integrală BMW xDrive, în 12 game de model. Suplimentar, automobilul sport hybrid plug-in BMW i8 dispune tracţiune integrală legată de drum.
  • Aproximativ cinci milioane de modele cu BMW xDrive au fost vândute la nivel mondial până la finalul lunii septembrie 2015.
  • Modelele BMW xDrive reprezintă acum mai mult de o treime din înmatriculările de automobile BMW noi.

30 de ani de experienţă BMW în tracţiune integrală

BMW, unul dintre cei mai de succes constructori auto premium din lume, ocupă o poziţie excelentă şi pe piaţa modelelor cu tracţiune integrală, un segment în care a intrat prima dată acum 30 de ani. Aproximativ unul din trei automobile BMW vândute în lume este echipat acum cu sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive. În România, una din ţările cu cel mai mare succes pe acest segment, patru din cinci modele sunt echipate cu sistemul xDrive.

Succesul BMW în acest segment se datorează nu numai celor mai populare modele BMW X, ci şi modelelor cu tracţiune integrală bazate pe alte game, de la BMW Seria 1 la BMW Seria 7. În aceste game de modele, tracţiunea integrală este oferită cu o mare varietate de versiuni de motoare. În acelaşi timp, BMW continuă să rafineze această tehnologie şi să abordeze noi direcţii. Prin oferirea unui sistem BMW xDrive bazat pe o propulsie hibrid şi pe o platformă cu tracţiune faţă, compania şi-a demonstrat competenţa în domeniul tracţiunii integrale, ceea ce îi va asigura poziţia în fruntea acestui sector şi în viitor. În prezent, BMW oferă peste 110 modele – indiferent de tipul de propulsie – cu BMW xDrive în 12 game de modele, precum şi automobilul sport hybrid plug-in BMW i8 şi modelul compact BMW 225xe cu tracţiune integrală electrificată.

Accentul din prima zi: tracţiune şi dinamică

Prima incursiune BMW pe piaţa tracţiunii integrale a venit cu prezentarea BMW 325i "Allrad" la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA) din 1985. Din exterior, debutantul nu-şi dezvăluia imediat calităţile interioare, aşa că performanţele sale pe circuit, când a fost testat de jurnalişti, au fost mai mult decât impresionante. Primul BMW din istorie care dispunea de sistem de tracţiune integrală nu numai că beneficia de tracţiune îmbunătăţită pe suprafaţa şoselelor şi în condiţii meteo nefavorabile, ci şi de un comportament mai dinamic în viraje. "Noul BMW este noul campion în privinţa manevrabilităţii" a fost verdictul dat de examinatorii revistei auto germane Auto Zeitung la puţin timp după prezentare.

Actuala generaţie a sistemului BMW xDrive este controlată de sistemul Integrated Chassis Management (ICM / gestiune integrată a şasiului), care asigură că xDrive reacţionează întotdeauna în mod corespunzător în cel mai scurt timp posibil, pe baza detectării şi monitorizării fiecărei situaţii de condus. Intervenţiile pot fi realizate fie integral de BMW xDrive, fie de xDrive în combinaţie cu Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii) sau Dynamic Performance Control (DPC / controlul dinamic al performanţelor). Rezultatul este un control rapid şi precis al distribuţiei puterii, care asigură caracteristicile de manevrabilitate specifice BMW chiar şi în virajele abordate foarte dinamic.

Sistemul de tracţiune integrală este dezvoltat plecând de la caracteristicile tracţiunii spate specifice BMW. Cu alte cuvinte, la modelele cu tracţiune integrală, o mare parte din putere este transmisă roţilor spate, chiar şi în condiţii normale de condus. Aceasta menţine reacţia precisă a direcţii – tipică BMW -, cu aproape nici o influenţă a cuplului asupra direcţiei. Pentru virajele strânse şi stabilitate mare pe trasă, sistemul BMW xDrive de ultimă generaţie creşte nivelul de putere transmisă punţii spate imediat ce automobilul intră într-un viraj, îmbunătăţind suplimentar plăcerea condusului pentru care este renumită marca BMW.

Tehnologia de tracţiune integrală BMW: evoluţie continuă din 1985

Sistemul de tracţiune integrală continuă ce era disponibil la BMW 325i "Allrad" din 1985 împărţea puterea în raport 37:63 între cele două punţi. Ca răspuns la diferenţele de viteză ale roţii, vâscocuplajul din caseta de transfer şi diferenţialul spate erau capabile să furnizeze o conexiune aproape rigidă între roţile faţă şi cele spate, pentru a îmbunătăţi tracţiunea şi stabilitatea. Curând, numele acestui model a fost schimbat în BMW 325iX, iar din 1988 a fost disponibilă şi o versiune "touring" (numele versiunii de caroserie s-a scris cu iniţială mică până la seria E46 inclusiv).

1991: BMW 525iX

Trei ani mai târziu, BMW a introdus un model cu tracţiune integrală şi la BMW Seria 5. În premieră, repartizarea puterii se făcea prin gestiune electronică. Nou dezvoltatul sistem dispunea de ambreiaje multidisc care permiteau ca raportul standard faţă-spate 36:64 să fie variat continuu şi automat în conformitate cu condiţiile de condus. Iniţial, un ambreiaj multidisc controlat hidraulic a fost utilizat pentru puntea spate, dar acesta a fost înlocuit ulterior de intervenţia selectivă a frânării, controlată electronic. Sistemul monitoriza situaţia de condus prin utilizarea semnalelor privind viteza roţii pe care le transmitea ABS, completate de informaţiile suplimentare despre starea frânelor, turaţia motorului şi poziţia clapetei de acceleraţie.

De la început, sistemul de tracţiune integrală al modelului BMW 525ix a fost o clasă aparte. Sistemul cu control electronic furniza reacţii foarte rapide şi precise, care au dus la un comportament neutru şi sigur în condiţii dificile, precum pe drumuri ude sau acoperite de zăpadă. Şi la BMW Seria 5, primele modele cu tracţiune integrală au fost disponibile în versiuni Sedan şi touring.

1999: Sports Activity Vehicle (SAV) deschide un nou capitol

Înainte de intrarea într-un nou mileniu, un concept inovator de automobile de la BMW şi-a făcut debutul – BMW X5, primul Sports Activity Vehicle (SAV). Remarcabilul sistem de tracţiune integrală a jucat un rol important în acest caz. Sistemul cu angrenaj planetar distribuia puterea motorului în raport 38:62 între puntea faţă şi cea spate, în timp sistemele electronice de control precum Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii), Automatic Differential Brake (ADB-X) şi Hill Descent Control (HDC / Controlul coborârii în pantă) asigurau că noul BMW X5 este şi sportiv pe drum, şi echipat pentru a face faţă condiţiilor în regim off-road.

Anul următor, în 2000, o versiune specifică de model a tehnologiei de tracţiune integrală de la BMW X5 a devenit disponibilă la cea de-a patra generaţie BMW Seria 3.

2003: BMW xDrive îşi face debutul la BMW X3 şi BMW X5

La patru ani de la debutul BMW X5, conceptul SAV debutează într-un alt segment auto. Noul BMW X3, mai compact decât BMW X5, a oferit un comportament şi mai agil. A stabilit noi standarde şi a rămas singurul automobil premium din clasa lui timp de mai mulţi ani.

Nou dezvoltatul sistem de tracţiune integrală BMW xDrive, care a fost introdus în acelaşi an la BMW X3 şi BMW X5, a extins avantajul pe care BMW îl deţinea în segmentul tracţiunii integrale. Bazat pe un ambreiaj multidisc electronic cu reacţii foarte rapide, amplasat în caseta de transfer, xDrive lucra în tandem cu sistemul DSC pentru a adapta continuu repartiţia puterii la actuala situaţie de condus. Pe lângă viteza de rotaţie a fiecărei roţi, sistemul de control electronic lua în considerare, în premieră, datele furnizate de DSC – de exemplu, unghiul direcţiei, apăsarea pedealei de acceleraţie şi acceleraţia laterală. Toate acestea făcea ca BMW xDrive să fie o premieră mondială şi încă sigurul sistem "inteligent" de tracţiune integrală.

Spre deosebire de sistemele convenţionale de transmisie integrală, care reacţionează abia când cel puţin o roată patinează deja, xDrive poate identifica, încă din fază incipientă, orice tendinţă de subvirare sau supravirare şi poate corecta proactiv prin redirecţionarea fluxului de putere.

În anii care au urmat, sistemul inteligent de tracţiune integrală a echipat nu doar modelele BMW X, ci şi versiunile xDrive ale modelelor BMW Seria 3 şi BMW Seria 5 Sedan şi Touring. La momentul când cea de-a doua generaţie BMW X3 a fost lansată în 2010, peste 600.000 de unităţi ale acestei game fuseseră deja vândute în lumea întreagă. Cu puţin timp înainte, vânzările BMW X5 – a cărui a doua generaţie se lansase în 2006 – au trecut de pragul de un milion de unităţi.

2008: SAC cu Dynamic Performance Control şi propulsie hibrid

Acum, când cele două modele Sports Activity Vehicles se impuseseră în segmentele respective, BMW a prezentat, în 2007, primul Sports Activity Coupé din lume. Prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA), BMW X6 a ridicat caracterul dinamic specific al modelelor BMW X la un nou nivel de intensitate. În premieră, sistemul inteligent de tracţiune integrală a fost combinat cu Dynamic Performance Control (DPC / controlul dinamic al performanţelor), care – la abordarea virajelor – variază repartiţia puterii între roţile spate pentru a asigura un nivel unic de agilitate şi stabilitate, chiar şi la schimbări bruşte de acceleraţie sau la frână de motor. În 2009, BMW Active Hybrid X6 a deschis drumul pentru o combinaţie inovatore de tehnologii – între BMW xDrive şi propulsia hibrid. Totodată, în acelaşi an, BMW M GmbH a completat gama sa de automobile sport de înaltă performanţă cu două modele foarte speciale. Cu un sistem BMW xDrive adaptat M, care includea Dynamic Performance Control, BMW X5 M şi BMW X6 M s-au impuns încă de la început ca lideri ai segmentului de înaltă performanţă.

2009 a însemnat şi apariţia unui nou model X, BMW X1. Timp de mai mulţi ani, BMW X1 a fost singurul automobil de acest gen din segmentul premium al clasei compacte şi s-a dovedit un nou succes de piaţă. La fel ca la cea de-a doua generaţie BMW X3 (lansată în 2010), sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive a fost combinat şi cu Performance Control. Acest sistem frâna selectiv roata de pe interiorul virajului şi simultan mărea puterea transferată de la motor, rezultatul fiind un comportament dinamic superior.

BMW xDrive disponibil şi la alte game de modele

Avansul constant al modelelor BMW X a fost acompaniat de o creştere a numărului de versiuni xDrive oferite şi la alte game de modele BMW. Conceput să îmbunătăţească agilitatea şi precizia în viraje, BMW xDrive furnizează o experienţă îmbunătăţită a condusului şi o combinaţie optimă de dinamică şi confort. Tehnologia inteligentă de tracţiune integrală şi-a făcut debutul şi la BMW Seria 7, în 2009, o dată cu lansarea celei de-a cincea generaţii a acestui model. În primăvara anului 2012, primele modele Coupé şi Cabriolet cu tracţiune integrală au fost oferite în gama BMW Seria 6. BMW xDrive poate fi comandat şi la actualele BMW Seria 3 şi Seria 5, iar cu începere din 2013 şi la modelele Cabriolet, Coupé şi Gran Coupé ale noului BMW Seria 4.

Progresul dus şi mai departe

BMW a dus lucrurile şi mai departe în segmentul premium al clasei medii prin lansarea BMW X4 în 2014. Noul Sports Activity Coupé oferă o combinaţie unică de plăcere a condusului, stil sofisticat şi caracter practic contemporan. Gama dispune de BMW xDrive ca dotare standard, sistemul fiind disponibil cu o mare varietate de motorizări. În acelaşi an, BMW a prezentat şi a treia generaţie BMW X5, urmată un an mai târziu de a doua generaţie BMW X6 şi apoi de versiunile M Sport ale ambelor modele. BMW xDrive şi-a făcut debutul şi la noul BMW Seria 2 Active Tourer. Acesta a fost un debut cu o diferenţă, fiind primul BMW care combina sistemul inteligent de tracţiune integrală cu o platformă complet nouă, cu tracţiune faţă.

Prin BMW i8, prezentat în 2014, BMW Group a făcut un pas important într-o nouă direcţie, care s-a extins şi la sistemul de tracţiune integrală. Acest automobil sport cu 2+2 locuri este propulsat de un sistem hybrid plug-in foarte avansat, care combină un motor termic, care acţionează asupra roţilor spate, cu un motor electric de înaltă performanţă, care acţionează asupra punţii faţă.

Concentrat pe viitor: BMW xDrive întâlneşte BMW eDrive

Cele mai noi modele BMW cu tracţiune integrală aduc evoluţii tehnologice care sunt puternic axate pe viitorul mobilităţii. BMW i8 a fost urmat de lansarea internaţională a primului model hybrid plug-in de serie de la marca principală BMW: BMW X5 xDrive40e. Datorită tracţiunii integrale continue BMW xDrive şi tehnologiei eDrive BMW EfficientDynamics, acest Sports Activity Vehicle oferă performanţe sportive, dar şi o eficienţă remarcabilă. Gestiunea inteligentă a puterii hibrid sincronizează operarea motorului termic şi a electromotorului pentru maximizarea eficienţei în orice moment, în timp ce răspunde perfect la cerinţele conducătorului. Puterea de la cele două motoare este transferată la drum prin intermediul sistemului inteligent de tracţiune integrală continuă BMW xDrive.

BMW Seria 7: direcţie adaptivă integral în combinaţie cu BMW xDrive

În septembrie 2015, a şasea generaţie BMW Seria 7 a avut premiera mondială la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA). Acel model BMW de lux reprezintă pionieratul unor inovaţii revoluţionare în toate domeniile şi va fi disponibil cu BMW xDrive încă de la lansarea pe piaţă în luna octombrie. Noul sedan de lux va fi şi primul model care va permite ca tracţiunea integrală să fie combinată cu Integral Active Steering, cu roţi spate directoare, controlate electronic.

Bucuresti, 21.10.2015

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *