Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

2020, o noua directie strategica pentru Grupul GEFCO

GEFCO

GefcoJucător global în domeniul logisticii industriale şi lider european în logistica auto, Grupul GEFCO a realizat în 2013 o cifră de afaceri de 4 miliarde de euro, în creştere cu peste 11% faţă de 2012. Venitul operaţional se ridică la 95,5 milioane de euro, pentru un profit net de 55 milioane de euro, în creştere cu 28%. Luc Nadal, Preşedintele Consiliului executiv GEFCO, precizează: „În ciuda unui context economic dificil în Europa, rezultatele noastre pentru anul 2013 au fost satisfăcătoare şi în linie cu aşteptările noastre. Ele reflectă recunoaşterea de către clienţii noştri a expertizei unice GEFCO în optimizarea lanţului de aprovizionare. Acestea constituie, de asemenea, dovada concretă a stabilităţii noastre financiare şi a relevanţei strategiei noastre de diversificare sectorială şi geografică.“

Performanţe operaţionale şi financiare conforme aşteptărilor

2012

2013

Var. 2013/2012

Cifră de afaceri (în miliarde euro)

3,602

3, 993

+ 11 %

Venit Curent operaţional (mil. euro)

109

95,5(*)

– 12 %

Profit net (mil. euro)

43

55

+ 28%

(*) profit luând în considerare costurile de integrare în valoare de 24 mil. euro pentru demararea operaţională a contractului 4PL(**) cu GM
(**) 4PL: « Fourth Party Logistics ».

Cifra de afaceri a Grupului GEFCO a atins, în 2013, aproape 4 miliarde de euro, un record în istoria societăţii de la înfiinţarea sa în 1949. Cel mai mare impact asupra acestei creşteri l-a avut activitatea din Europa Centrală şi de Vest şi America Latină, activitatea GEFCO în restul lumii rămânând stabilă.

Profitabilitatea Grupului s-a îmbunătăţit, de asemenea, fiind în linie cu standardele din cadrul sectorului. Datorită unui nivel foarte mic al datoriilor, GEFCO a reuşit să genereze un flux de numerar liber, într-un mod susţinut şi recurent de mulţi ani, ceea ce i-a permis să reziste atât crizei din 2009, cât şi declinului de pe piaţa auto din Europa în 2012 şi 2013. Această situaţie financiară favorabilă oferă Grupului flexibilitatea necesară pentru creşterea sa viitoare.

Ansamblul rezultatelor obţinute de GEFCO în 2013 confirmă relevanţa modelului său de afaceri de tip „asset-light“ şi eficacitatea structurii sale de costuri flexibile.

De asemenea, acestea consolidează poziţia Grupului printre primii zece integratori de logistică din Europa. GEFCO este, în egală măsură, numărul unu în Europa în Logistica pentru Vehicule Finite.

2013, un an de schimbări majore pentru GEFCO

Anul 2013 a fost marcat de schimbări majore pentru GEFCO, ca urmare a vânzării de la sfârşitul anului 2012 a 75% din capitalul său de către PSA Peugeot Citroën în favoarea grupului JSC Russian Railways (RZD), GEFCO rămânând coordonatorul exclusiv de logistică al PSA în lume.

Parteneriatul cu grupul RZD conferă GEFCO o susţinere strategică pe termen lung, pe lângă noi oportunităţi de dezvoltare în Rusia şi în ţările din Comunitatea Statelor Independente.
În consecinţă, GEFCO dispune de un acces facil la marii producători industriali ruşi şi internaţionali prezenţi pe aceste pieţe pentru a-i ajuta să îşi optimizeze lanţul de aprovizionare şi să îşi sporească productivitatea. Un alt mijloc de creştere pentru GEFCO în urma parteneriatului cu RZD constă în dezvoltarea fluxurilor comerciale dintre Asia, Rusia şi Europa, prin intermediul modului de transport feroviar.

Pentru a-şi accelera dezvoltarea în această regiune, GEFCO şi-a adaptat organizarea internă prin crearea unei zone geografice dedicate şi prin constituirea unui „cluster“ de 50 de experţi în logistică cu sediul în Moscova şi care sunt deja activi. GEFCO adaugă astfel ofertei sale expertiza pe piaţa rusească şi în schimburile comerciale cu Rusia.

Diversificarea în centrul strategiei Grupului

2013 a fost, de asemenea, anul implementării contractului de şapte ani cu General Motors (GM), care a încredinţat GEFCO gestionarea şi optimizarea întregului său lanţ logistic din Europa şi Rusia. Acest contract, care implică peste un milion de autovehicule pe an, plasează GEFCO pe locul 1 în Europa în domeniul logisticii pentru sectorul auto din Europa, în pofida unei situaţii contrastante de pe această piaţă.

Grupul intensifică în fiecare an diversificarea portofoliului său de clienţi. Cifra de afaceri realizată cu mari clienţi internaţionali – alţii decât PSA Peugeot Citroën – şi cu clienţi mijlocii, se află în continuă creştere şi a ajuns la peste 2 miliarde de euro în 2013, reprezentând 50% din cifra de afaceri globală, comparativ cu 42% în 2012. Pe lângă constructorii auto şi producătorii de piese auto, GEFCO are clienţi din diferite sectoare, în special din industria aeronautică şi echipamente industriale („High and Heavy“).

Recunoscută pentru fiabilitatea serviciilor sale, GEFCO are capacitatea de a transpune expertiza dobândită în logistica auto – una dintre cele mai exigente care există – pentru a răspunde la globalizarea fluxurilor industriale şi la nevoile clienţilor săi internaţionali care se confruntă cu probleme globale şi complexe.

Organizarea sa în cinci domenii de expertiză (Overland, Overseas, Warehousing & Reusable packaging, Finished Vehicles Logistics, Customs & Tax representation) îi permite să acopere întregul lanţ de aprovizionare şi să răspundă prin soluţii de tip „end-to-end“ la cele mai exigente cerinţe.

Grupul se bazează pe sisteme informatice integrate care acoperă în mod omogen toate activităţile şi locaţiile sale din întreaga lume. GEFCO mizează, de asemenea, pe dezvoltarea departamentelor sale de cercetare şi a capacităţilor sale de inginerie logistică pentru a creşte valoarea adăugată a serviciilor sale şi a îmbunătăţi atât productivitatea sa, cât şi a clienţilor săi.

O creştere internaţională puternică şi susţinută

GEFCO a inaugurat trei noi filiale în 2013, în Dubai, Mexic şi Croaţia şi îşi reafirmă astfel misiunea de a-şi urma marii clienţi internaţionali în expansiunea lor comercială. Grupul numără în prezent o reţea de 37 filiale (faţă de 9 în 1999), consolidată de parteneri şi agenţi comerciali care îi permit să asigure o prezenţă în 150 de ţări.

Această reţea globală facilitează fluxurile logistice în teritoriile în care Grupul operează şi îi permite să se bucure de numeroase regiuni cu potenţial de creştere, precum America Latină, China, India, Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Rusia.

Acestea reprezintă punctele tari şi oportunităţile pe care GEFCO doreşte să le valorifice în strategia sa de dezvoltare ambiţioasă. Grupul vizează o cifră de afaceri de 8 miliarde de euro până în 2020. Luc Nadal subliniază: „Ne propunem să ne dublăm cifra de afaceri prin accelerarea diversificării noastre geografice şi sectoriale şi prin punerea în aplicare a unor operaţiuni externe de dezvoltare“.

Bucuresti, 28.03.2014

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.