free download 78 travel guides written by experts

2007 – cresteri salariale de pana la 100%

Salariul angajatului roman incepe sa prinda personalitate. Factor psihologic motivator sau instrument de subzistenta, remuneratia ramane de cele mai multe ori un subiect tabu pentru piata muncii din Romania.

In exclusivitate, BIZ a pregatit pentru aceasta toamna un numar special dedicat celei de-a patra editii a Ghidului Salariilor, in care prezinta pragurile salariale minime si maxime nete exprimate in euro din cele mai importante 10 sectoare de activitate din economia locala: auto, bancar, farmaceutic, FMCG, hotelier, imobiliar, IT, publicitar, HR, retail.
Anul 2007 a adus cea mai mare crestere a salariilor, ultima crestere la fel de spectaculoasa inregistrandu-se in 1997. Potrivit studiilor salariale realizate de PricewaterhouseCoopers, in acest an salariile au crescut cu 12-14%.

Cel mai ridicat salariu l-a inregistrat functia de Director Financiar din sectorul FMCG, unde a atins pragul maxim de 5000 euro. Salariul unui HR Manager a fost cuprins intre 2000-4000 euro in acelasi sector. In publicitate, un Strategic Planning Director a castigat pana la 2500 euro net.
La polul opus, salariile cele mai scazute au fost localizate la nivelul Departamentului Administrativ din industriile analizate. Cel mai mic salariu, cotat intre 100-150 euro, s-a inregistrat pentru pozitia de Cleaner, in sectorul auto si farmaceutic. Pentru sectorul bancar sau FMCG, salariul minim nu a coborat sub pragul de 400 euro.

Inca o raritate in Romania, se poate vorbi insa si de cresteri salariale de pana la 100%. Desi considerata o situatie exceptionala sau un produs al unei crize locale, Ionut Datcu, Director Executiv Proactiv Global, este exemplul clar al unei treceri organice de la middle la top management, in conditiile unei remunerari duble.

Cauzele saltului salarial spectaculos sunt multiple. “Putem vorbi despre achizitia anumitor companii de catre fonduri de investitii care cauta un exit de succes din afacere intr-un orizont de 3-5 ani si care au nevoie de un anumit tip de manageri. Putem vorbi de asemenea de companii aflate in restructurare si care trebuie sa atraga manageri capabili de a face ceea ce se cheama un «turn around»”, a declarat pentru Biz Alexandru Talmazan, Managing Partner la Wrightson Romania.

Iar pentru ca sursele de salarizare se afla in permanenta schimbare, in cadrul rubricii Focus, articolul “Investitii straine de 7 miliarde de euro in 2007” dezvaluie noi modalitati de generare de locuri de munca pe piata locala.

Dincolo de fluctuatiile salariale, BIZ a realizat o investigatie detaliata si la nivelul sectorului imobiliar. Articolul “Marile proiecte cuceresc tara” informeaza despre mutarea polului de absortie a investitiilor in afara capitalei sau despre cum influenteaza piata pretul terenului.

Rubrica Tehnologie, prin articolul “Blogurile, apreciate de marile companii”, analizeaza fenomenul de blogging alaturi de Tereza Valcan, Corporate Affairs Manager la Cosmote Romania, Stefan Chiritescu, Senior Account Planner, Graffiti BBDO sau Sorana Savu, Senior Partner, Premium Communication.

Bucuresti, 4.10.2007

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *