Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Premieră mondială la Geneva: prototipul ŠKODA VISION X funcţionează cu CNG, benzină sau energie electrică

VISION X front

› Studiul crossover-ului urban conceput de producătorul auto ceh ne oferă indicii cu privire la viitorul automobilului
› ŠKODA VISION X este primul autovehicul hibrid din istoria ŠKODA care îmbină trei surse de alimentare: gaz natural, benzină şi energie electrică
› Emisii de CO2 de doar 89 g/km
› Primul automobil ŠKODA cu tracţiune integrală şi fără arbore cardanic

Mladá Boleslav, martie 2018 – ŠKODA AUTO priveşte în viitorul universului auto, la Salonul Auto Internaţional de la Geneva (6-18 martie 2018). Producătorul auto ceh prezintă un nou autovehicul. Acesta poate funcţiona cu CNG, cu benzină şi cu energie electrică. ŠKODA VISION X prezintă, alături de noua dezvoltare a limbajului de design a SUV-urilor mărcii, de asemenea, un nou sistem hibrid, cu o configuraţie inedită. Acest concept cu adevărat sustenabil, constând într-o combinaţie a trei sisteme de propulsie, CNG/electric/benzină, oferă mai multă agilitate şi emisii de CO₂ de doar 89 g/km. VISION X se deplasează cu tracţiune, faţă, spate sau integrală, în funcţie de necesar.

VISION X front

“ŠKODA AUTO se pregăteşte în forţă pentru mobilitatea de mâine”, a declarat Christian Strube, membrul Consiliului de Administraţie ŠKODA responsabil pentru Dezvoltarea Tehnică. “Studiul hibrid ŠKODA VISION X prezintă prime previziuni cu privire la modul în care ne vom dezvolta gama în viitor. Autovehiculele pe CNG sunt ecologice şi nu sunt scumpe. Mai mult, folosind sistemul hibrid, clienţii noştri pot să se deplaseze chiar cu zero emisii.”

Sistemul de propulsie deosebit de sustenabil al crossover-ului urban vopsit în nuanţa FlexGreen este o combinaţie impresionantă, compusă dintr-un motor care poate funcţiona pe gaz natural comprimat (CNG) sau benzină, plus două motoare electrice. Noua tehnologie menţine emisiile de CO₂ la un nivel foarte redus, de doar 89 g/km.

Motorul cu ardere internă, 1,5 TSI G-TEC cu patru cilindri şi cu supraalimentare cu turbină este special conceput pentru a putea funcţiona şi cu gaz natural comprimat (CNG). Motorul pe gaz generează o putere maximă de 96 kW (130 CP) şi un cuplu maxim de 250 Nm. Un rezervor de CNG se află sub scaunele din spate, iar cel de-al doilea după puntea din spate. Unitatea CNG antrenează puntea din faţă, iar motorul electric antrenează puntea spate. Sistemul de propulsie electrică poate fi activat în funcţie de necesar, pentru a spori puterea la demaraj (efect boost) sau pentru a optimiza tracţiunea pe suprafeţele netede sau în off-road. Capacitatea de stocare a energiei electrice este suficient de mare pentru a propulsa maşina exclusiv electric pe o distanță de până la 2 kilometri.

VISION X este primul automobil ŠKODA cu tracţiune integrală care nu are arbore cardanic. Această configuraţie oferă avantaje evidente: o masă mai redusă înseamnă automat un consum mai redus. De asemenea, motorul electric porneşte doar când este necesar. Cele două motoare electrice asistă sistemul de propulsie pe CNG. Sistemul de tracţiune integrală este compus din motorul cu ardere internă echipat cu unul dintre cele două motoare electrice, care are rol de demaror şi de alternator şi este antrenat de o curea şi un al doilea motor electric pe puntea spate, antrenat de un sistem de acumulatori litiu-ion de 48 de volţi. Datorită funcţiei de recuperare, bateria litui-ion se încarcă în timp ce maşina se deplasează: la rularea liberă şi la frânare, VISION X transformă energia cinetică în energie electrică şi utilizează apoi această energie pentru antrenarea automobilului. Cuplul maxim de 70 Nm este disponibil încă de la pornirea de pe loc, optimizând simţitor spontaneitatea la demarare şi agilitatea atunci când este nevoie de scurte impulsuri de cuplu. Avantajele bateriilor reîncărcabile includ masa redusă, amperajul mai mare şi preţul redus.

Prototipul se deplasează cu tracţiune faţă, spate sau integrală, în funcţie de necesar. Tracţiunea spate transpune un cuplu de 1000 Nm pe şosea şi automobilul are o autonomie de 650 de kilometri, datorită rezervorului adiţional de benzină.

Puterea sistemului compus din cele două sisteme de propulsie permite noii ŠKODA VISION X să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 9,3 secunde, viteza maximă fiind de 200 km/h.

Strategia de electro-mobilitate

Electro-mobilitatea joacă un rol determinant în strategia globală de creştere a companiei ŠKODA AUTO. Electrificarea gamei de modele ŠKODA va începe deja din 2019, odată cu lansarea modelului ŠKODA SUPERB cu propulsie hibridă plug-in. Suplimentar faţă de fabricarea de automobile electrice, începând din anul 2019, unitatea de producţie din Mladá Boleslav va produce şi componente electrice pentru modelele plug-in hibride ale mai multor mărci ale Grupului Volkswagen. Primul automobil de serie pur electric produs de ŠKODA va urma la scurt timp după aceea. Până în 2025 marca îşi va extinde gama de modele hibride şi electrice, în diferite segmente.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.