Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

143 de telecentre functionale odata cu lansarea telecentrului din Costesti

Dambovita

Odata cu lansarea telecentrului din satul Costesti, orasul Fieni, judetul Dambovita, Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) marcheaza cel de al 143-lea telecentru functional. Vicepresedintele ANRCTI Codruta Meran, impreuna cu Liviu Turcu, reprezentantul Orange Romania, au testat, impreuna cu localnicii, serviciile de telefonie si de acces la Internet oferite de telecentrul instalat in aceasta comunitate izolata din punct de vedere al accesului la telefonie de catre Orange Romania.

Telecentrul din Costesti face parte din programul national de instalare a telecentrelor in satele fara acces sau cu acces redus la servicii de telefonie, initiat de ANRCTI in anul 2004. Pana la acest moment, ANRCTI a organizat 5 licitatii pentru instalarea de telecentre intr-un numar total de 331 localitati.

"Telecentrul trebuie sa devina un centru al cunoasterii, locul in care tineri si batrani deopotriva pot gasi mijloacele de comunicare si informare atat de necesare astazi, indiferent daca locuiesc in mediul rural sau urban. Cu ocazia vizitei la telecentrul din Costesti, ANRCTI lanseaza proiectul pilot "Zilele portilor deschise", proiect in cadrul caruia vor fi stabilite o serie de zile in care vor fi invitati la telecentru specialisti din domenii de interes pentru comunitate – juridic, economic – care sa raspunda la intrebarile locuitorilor", a declarat Codruta Meran, vicepresedinte ANRCTI.

"Acesta este cel de-al cincelea telecentru deschis de catre Orange in judetul Dambovita. Cu ajutorul telecentrului 2000 de locuitori din zona au acces la Internet si alte tehnologii cu ajutorul carora pot sa acceseze informatii, pot sa invete sau sa comunice cu lumea. Prin intermediul telecentrului pot fi promovate oportunitati economice locale, pot fi accesate programe de tipul invatamantului la distanta, informatii medicale, programe de dezvoltare sociala, contribuind astfel la reducerea izolarii si a decalajelor existente in zonele defavorizate" a declarat Liviu Turcu – Responsabil Proiect, Orange Romania.

Telecentrul este un spatiu public dotat cu cel putin doua aparate telefonice, doua calculatoare, un fax si un dispozitiv UPS. Astfel, cei aproximativ 800 de locuitori din Costesti vor putea initia si primi apeluri locale, nationale si internationale, inclusiv catre retelele de telefonie mobila, vor putea apela numarul de urgenta – 112 si vor avea acces la Internet si fax. Si aceasta in conditiile in care, in prezent, in sat exista un singur post de telefonie fixa.

Telecentrele sunt instalate in sate fara acces la servicii de comunicatii si sunt spatii publice de unde satenii pot da sau primi telefoane si faxuri si pot folosi calculatoare conectate la Internet. Instalarea lor face parte din programul national de implementare a serviciului universal, la finalul caruia locuitorii a peste 600 de comunitati izolate din mediul rural vor avea acces la servicii de telefonie si Internet.

Bucuresti, 24.05.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.