Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

14 artisti solo si 13 formatii cunoscute din Romania si-au intrebat fanii cum reactioneaza

ThinkDigital

la publicitatea din clipurile muzicale si de pe Facebook

Iata ce spune publicul!

Social media, in special Facebook si YouTube, au devenit medii esentiale in comunicarea artstilor cu fanii lor. Este însă ecuaţia artist-fani-publicitate fezabilă in social media? Care este reacţia consumatorilor la apariţia brandurilor? Ce asteptări au fanii de la experienţa lor pe paginile de Facebook ale vedetelor? Sau atunci cand vad un nou videoclip muzical pe YouTube?

Un realizat Quantix Marketing Consulting la comanda ThinkDigital şi Hit Yourself Consulting, studiu care va fi prezentat in detaliu joi, la ICEEfest, arata ca fanii sunt mult mai putini reticenti la mesajele publicitare decat s-ar putea crede.


Florin Grozea va comenta la ICEEfest acest sondaj alaturi de Dragos Nichifor (Grasu XXL),
Adrian Sina (Akcent) si Calin Goia (Voltaj)

Astfel, conform cercetarii, doar 14% sunt deranjati de reclama in clipurile distribuite online, pe Facebook sau Youtube. Segmentul 12-18 ani este chiar si mai receptiv la mesaje bine construite: 32% spun ca nu ii deranjeaza deloc mesajee comerciale pe care le vad pe Facebook sau in clipurile de pe Internet unde apar artistii lor preferati.

Mai mult, 1 din 3 adolesceti cred ca e ok ca artistii sa fie promovati de branduri si ca acestia sa promoveze branduri. Aproape jumatate apreciaza brandurile care le sustine artistul favorit.

Categoriile percepute de public ca fiind cele mai apropiate de artisti sunt muzica si accesorii muzicale (56% considera normale mesajele publicitare pe acest subiect), fashion si ascesorii de imbracaminte (46%), timp liber, localuri, restaurante (43%) si gadgets (37%). Studiul arata ca si alte categorii precum auto, telecom, alimente sau bauturi pot capitaliza pe comunicarea online in astfel de platforme sociale ale vedetelor fiind insa foarte importanta asocierea cu anumiti artisti sau formatii si adaptarea comunicarii atat la target, cat si la mediu.

Mai mult de 1 mesaj comercial pe zi pare dincolo de limita pe care fanii si-o doresc. Dar 45% sunt ok cu ideea de a vedea 1, maxim 5 mesaje comerciale pe saptamana.

Peste 4000 de repondenti au raspuns chestionarului Quantix, plasat online, în perioada 20-28 mai 2014. Invitaţia de participare a fost plasată pe paginile de Facebook a 27 vedete din România, 14 artisti solo si 13 formaţii.

“Culegerea datelor de la bazele de fani de pe Facebook nu a ridicat nicio problema. Acestia se aflau intr-un mediu in care sunt deschisi comunicarii si, fiind pe pagina unei vedete, dorinta de interactiune este sporita. In plus, dupa cum ne arata rezultatele, este loc aici si pentru branduri, in masura in care vor comunica prietenos si adaptat”, spune Cosmin Nae, fondator Quantix Marketing Consulting.

Sondajul va fi prezentat si analizat in detaliu joi, in prima zi de ICEEfest, festivalul care aduce la Bucuresti marile branduri si companii ale industriei online globale, intr-un panel la care vor lua parte Cosmin Nae, Founder, Quantix Marketing Consulting, Dragos Nichifor (Grasu XXL – Okapi Sound), Adrian Sina (Akcent) si Calin Goia (Voltaj). Moderator va fi Florin Grozea (Hit Yourself Consulting).

Detalii despre festival se gasesc pe site-ul oficial, www.iceefest.com.

Bucuresti, 10.06.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.