creative night talks

12 tendințe de marketing care influențează industria vinului în 2021

De Andreea Tăbîrcă, PR & Marketing Specialist Chapter leader Ladies, Wine & Design Ph

2020 ne-a învățat să fim agili, adaptabili și să ascultăm și mai mult consumatorul. În lumea vinului, deși consumul a scăzut în anul anterior, acesta joacă în continuare un rol semnificativ în interacțiunile noastre sociale. Putem spune chiar că, în 2021, vedem tendințele vinului paralele cu setea noastră de cunoaștere, descoperire și interacțiune socială.

tendinte marketing vinuri

foto via

Iată ce altceva vedem că se întâmplă în comunicarea de marketing a cramelor în anul 2021:

Degustările virtuale își consolidează poziția

Degustările virtuale reprezintă o tendință care s-a înregistrat în întreaga industrie a vinului în timpul pandemiei COVID-19 și care își vor consolida poziția anul acesta, cel puțin în primul trimestru din 2021.

Apărute ca o măsură de a anima clienții și de a le oferi o modalitate de a încerca în continuare produse noi sau vinuri pe care le apreciază fără a fi nevoie să intre într-un magazin sau restaurant, degustările virtuale permit tuturor podgoriilor să își crească baza de clienți în afara vecinătății geografice imediate, crescând astfel vânzările, dar și implicarea clienților față de brand.

Enotourismul își continuă expansiunea

Enoturismul, care este călătoria destinată regiunilor vitivinicole, s-a aflat în plină expansiune în ultimul deceniu. Potrivit Organizației Mondiale a Turismului a ONU, turismul vitivinicol și alimentar reprezenta motivul principal pentru aproape 600 000 de călătorii în Europa anual.

După un an de pauză, va continua să crească într-un ritm chiar mai alert datorat dorinței consumatorilor de a explora podgoriile, de a descoperi noi oameni și povești, de a afla cum se face vinul și înțelege ceea ce beau.

În prezent, suntem mai atrași de experiențe autentice și semnificative, astfel încât cramele care reușesc să stabilească legături personale cu ajutorul poveștilor reale și să evite hype-ul superficial, vor construi relații pe termen lung cu oaspeții care s-ar putea dovedi a fi cei mai buni clienți în următorii ani.

Sete de cunoaștere: publicul vrea să afle mai multe despre vinurile pe care le consumă

Pe măsură ce enoturismul crește, consumatorii caută noi experiențe și vor să învețe despre băutura dionisiacă înainte de a ajunge să o deguste.

Există ceva satisfăcător în cunoașterea poveștii din spatele unui produs, în descoperirea istoriei cramei și a locului în care vinul este produs. Întregul „pachet” trebuie să impresioneze, nu doar prețul și produsul în sine.

Consumatorii se vor concentra asupra produselor locale și vor vrea că să cumpere de la oamenii din spatele brand-ului.

Popularitatea vinurilor organice crește

În 2021, mai multe fabrici de vinuri și distilerii se vor strădui să câștige sustenabilitate certificată pentru produsele lor. Obținerea acestor certificări poate ajuta la diferențierea brand-urilor și la satisfacția clienților care doresc un produs care să corespundă valorilor lor.

Generația millennials (născută între anii 1980 și începutul secolului) caută produse care să corespundă valorilor lor și sprijină podgoriilor locale sau organice.

În ceea ce privește varietate, o serie de soiuri de struguri vor împărți lumina reflectoarelor.

vin tendinte marketing

sursa foto

Etichete care atrag atenția

Ambalajul și eticheta vinului spun o poveste consumatorului care nu a mai gustat niciodată produsul. Impresiile pornesc de la ochi spre minte și ajung, în final, la suflet. Ele sunt un factor dominant pentru consumatorii care decid ce vin să cumpere în magazine.

În special, generația millennials, care domină piața de consum, preferă experimentarea și le pasă de aspectul etichetei. Ei se concentrează mai mult pe „sentimentul” pe care îl primesc atunci când cumpără vin, decât pe loialitatea față de produs.

O strategie bună constă în implicarea consumatorilor în alegerea etichetelor sau chiar în realizarea lor.

Realitatea virtuală, un factor diferențiator

Oamenii adoră conținutul interactiv, iar realitatea virtuală reprezintă o modalitate bună, diferită, de a comercializa vinurile, consumatorii putând interacționa cu produsul la un nivel superior.

Funcțiile VR sau AR oferă informații, opțiuni de cumpărare și interacțiune cu povestea produsului. De exempu, un brand de vin australian, 19 Crimes, folosește realitatea augmentată în etichetele sale. Prin intermediul aplicației, acestea pot fi scanate, iar imaginea prinde viață și spune o poveste.

Coduri QR, modalitate de a susține curiozitatea clienților

Codurile QR și-au făcut drum în lumea vinului, devenind o modalitate facilă de a susține curiozitatea clienților.

O scanare rapidă poate oferi informații și caracteristici pe care producătorul nu le-ar putea încadra pe etichetă. De asemenea, poate direcționa utilizatorul direct pe site-ul podgoriei.

Codurile QR sunt utile pentru produsele cu vânzare la raft, unde nu este posibilă prezența unui expert sau a vinificatorului. Astfel, producătorul poate participa la conversație. Ideea este viabilă având în vedere că mulți oameni cumpără deja cu un smartphone în mână.

Meniurile devin tehnologizate

Restaurantele și barurile oferă acum selecțiile lor de alimente și băuturi prin intermediul tabletelor, iar brandurile listate în restaurante ar trebui să folosească acest lucru în avantajul lor, oferind conținut interactiv pentru potențialii clienți, ajutându-i să ia o decizie de comandă educată.

Podcast-urile

Începând cu 2020, s-a putut observa și o creștere accelerată a conținutului care poate fi consumat din mers și este ușor accesibil. Podcast-urile oferă un astfel de conținut și ajută brandurile să se conecteze cu publicul și să ofere un mod mai intim de a rămâne în contact.

Având în vedere că Spotify lucrează la un nou proces care va permite transformarea postărilor scrise pe WordPress în conținut audio și că 54% dintre consumatorii de podcasturi spun că se gândesc la cumpărarea produselor promovate în timpul podcastului, brandurile de vin nu își permit să lipsească de pe acest canal de promovare. Un bun exemplu este oferit de publicația Wine Enthusiast, care și-a creat propriul podcast.

Căutările vocale

Încă o dată, ne referim la modul simplu, facil de a accesa informațiile sau produsele care ne interesează.

Consumatorii vor folosi tot tot mai des căutarea vocală în 2021 pentru a accesa lucrurile pe care le doresc. Astfel, proprietarii de crame trebuie să se asigure că site-ul este optimizat SEO pentru căutări vocale.

Conținut video

Comunicarea de marketing recentă este constuită în jurul conținutului video, iar cramele nu ar trebui să facă excepție.

Clipurile pot fi folosite pentru a discuta despre oamenii din spatele vinului, despre procesului de vinificație sau podgorie. Dronele, de exemplu, oferă o imagine generală, la propriu, asupra locului în care se coc strugurii.

Femeile și vinul

Femeile cumpără și beau mai mult vin ca niciodată, 57% din volumul total de vin fiind cumpărat de femei, potrivit unui studiu Nielsen.

Sondajul a arătat că, în general, femeile cumpără și consumă vin mai frecvent decât omologii lor de sex masculin. Întrucât femeile domină o cotă de piață atât de mare, este posibil să vedem mai multe campanii de marketing orientate către ele.

Despre autor: Andreea Tăbîrcă

Andreea Tăbîrcă
Andreea Tăbîrcă

PR freelancer cu experiență de 5 ani în crearea de conținut, strategie, platforme social media și marketing digital. În timp ce am o obsesie pentru detalii, caut frumusețea în tot ce mă înconjoară și reușesc să observ și să profit de oportunitățile întâlnite.

Creez conținut strategic consistent și creativ, spunând povești într-un mod care ajută brandurile să iasă în evidență. Lucrez la campanii cu dedicare, încercând continuu să ofer cele mai bune soluții, iar cei 5 ani de experiență și studiile la SNSPA și Universitatea din Girona reprezintă o extensie a entuziasmului. Puteți urmări activitatea Andreei pe Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *