Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

100 de ani de la dezastrul Titanicului

Importanţa asigurărilor de viaţă a fost demonstrată de MetLife, Inc. companie internaţională care s-a implicat în dezastrul Titanicului

Ştiaţi că…

… dezastrul Titanicului din 1912 a evidenţiat importanţa asigurărilor de viaţă prin daunele plătite familiilor victimelor. Un alt eveniment major cu un impact semnificativ asupra vieţilor oamenilor a fost Primul Război Mondial;

… MetLife, Inc., reprezentată în România de Alico Asigurari şi Alico Pensii, a plătit prima despăgubire pentru deces în urma catastrofei Titanicului;

… în 1912, MetLife şi Crucea Roşie din America şi-au unit forţele pentru a ajuta supravieţuitorii vasului Titanic, care s-a scufundat pe 15 aprilie;

… cel mai tânăr supravieţuitor al navei a fost Milvina Dean din Marea Britanie, care la data dezastrului împlinea şase săptămâni. Mama şi fratele ei au fost salvaţi, însă tatăl Millvinei, în vârstă de 27 de ani, nu a supravieţuit. În 1995, Milvina Dean (83 de ani la acel moment) şi Organizaţia Internaţională Titanic au mulţumit companiei MetLife pentru ajutorul acordat supravieţuitorilor dezastrului.

În 1912, MetLife a fost prima companie de asigurări care plătit o despăgubire pentru deces în cazul incidentului naval Titanic. Valoarea despăgubirii s-a ridicat la $ 1.000.

Transatlanticul "de nescufundat" Titanic a lovit un aisberg şi s-a scufundat, pe 15 aprilie 1912, la o adâncime de peste 3.800 de metri. Henry Sutehall din New York nu s-a numărat printre cei 705 supravieţuitori din peste 2.200 de pasageri, iar solicitarea de despăgubire pentru poliţa sa de asigurare de viaţă a fost soluţionată în favoarea "mamei tânărului, fără dovezi sau excepţii, renunţându-se chiar şi la dovada decesului".

Prima despăgubire plătită de MetLife pentru incidentul naval Titanic reprezintă doar începutul implicării companiei americane în dezastrul Titanicului.

Două surse diferite confirmă că MetLife a pus la dispoziţia Crucii Roşii din America sediul său central pentru desfăşurarea eforturilor administrative de ajutorare a supravieţuitorilor. Deoarece majoritatea supravietuitorilor catastrofei Titanicului nu erau locuitori ai oraşului New York, raportul întocmit de Crucea Roşie indică faptul că "o mare parte a activităţii sale a fost realizată inevitabil prin corespondenţă".

The New York Times relata la acea vreme că ajutorul se acorda în două încăperi din "Metropolitan Life Building" – fostul sediu central al MetLife, din Madison Avenue, nr. 1, New York – precizându-se că în una dintre încăperi "se primeau şi se distribuiau haine, iar cealaltă era dedicată pentru ajutor imediat, financiar, transport, cazare temporară şi realizarea documentelor de plată". De asemenea, raportul oficial al Crucii Roşii din 1913 remarca faptul că sediul era "echipat cu serviciu de telefonie, hârtie pentru imprimantă, formularele necesare de completat şi fişe de catalog", precum şi mobilier.

Mai mult, publicaţia Daily Bulletin, redactată de MetLife, relata pe 26 aprilie 1912, într-un articol intitulat "Activitatea Comitetului de Ajutorare", că "25.000 de dolari au fost donaţi către Comitetul de Ajutorare a Femeilor" şi că "acest comitet a beneficiat de aproximativ o treime din contribuţii, până în prezent".

De asemenea, articolul menţiona că acest comitet îşi desfăşura activitatea în birourile din clădirea Metropolitan, de pe Madison Avenue, nr.1. Se relatează că MetLife "a pus la dispoziţie cinci camere, telefoane şi stenografi", iar "una dintre camere este plină cu haine, iar ajutoarele sunt acordate supravieţuitorilor cât de repede cu putinţă".

American Life Insurance Company (Alico) este o companie MetLife, Inc., reprezentată în România prin Alico Asigurări România S.A. (Alico Asigurări) şi Alico Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Administrat Privat S.A. (Alico Pensii). La 1 noiembrie 2010, MetLife, Inc. a achiziţionat Alico, iar ca urmare a acestui acord, Alico Asigurări şi Alico Pensii sunt acum companii afiliate MetLife, Inc.

MetLife, Inc. este un lider global în asigurări, planuri de pensie şi programe de beneficii pentru angajaţi, oferind servicii pentru 90 de milioane de clienţi în peste 60 de ţări.

Prin filialele şi companiile sale afiliate, MetLife deţine poziţii de conducere în pieţe din Statele Unite, Japonia, America Latină, regiunea Asia Pacific, Europa şi Orientul Mijlociu.

În România, Alico ocupă o poziţie strategică în piaţa asigurărilor de viaţă şi a pensiilor administrate privat, reprezentând alegerea a peste 1 milion de clienţi. Conform rezultatelor financiare din 2010, Alico Asigurări deţine o cotă de piaţă de 12,31% pe piaţa locală.

Bucuresti, 10.04.2012

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *