Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

10 sfaturi pentru combaterea crizei de La Peter Fisk

In premiera pentru Romania, Peter Fisk dezvaluie ce trebuie companiile sa faca pentru a uita de criza economica!

Recesiunile sunt perioade in care oamenii de business trebuie sa se axeze pe o regandire a strategiei, sa se concentreze asupra lucrurilor care ii diferentiaza, sa se apropie de clienti, sa faca miscari destepte si curajoase, sa scoata tot ce e mai bun din piata, sa atinga noi consumatori, sa gandeasca pozitiv in general.

In cartea “Business Genius”, Peter Fisk ia in considerare ultimii 150 de ani si demonstreaza faptul ca punctele de maxima inovare au avut loc exact inaintea perioadelor de crestere vertiginoasa si faptul ca acele companii care au fost destul de curajoase sa investeasca in timp ce altii pierdeau, s-au dovedit a fi viitorii lideri de piata.

Din studierea actiunilor acestor companii, au reiesit 10 aspecte pe care toti castigatorii crizei le aveau in vedere:
1.    Puterea – perioadele de criza separa graul de neghina, modelele de business robuste de cele cladite pe sol nisipos. Unele companii vor disparea in timp altele isi vor consolida pozitia. Observati companiile aeriene, bancile si supermarketurile. 
2.    Viteza – unele companii au viziunea si agilitatea de a raspunde conditiilor schimbatoare, insa unele sunt mai rigide. Companiile virtuale, francizele si afacerile de mici dimensiuni sunt mai flexibile, pot reduce costurile rapid si pot reactiona mai repede fata de motivatiile in schimbare ale consumatorilor.
3.    Concentrarea – cu totii stim ca nu avem nevoie de toate produsele noastre, si nici macar de toti clientii nostri (80:20 venit, 90:10 profit) dar de cele mai multe ori suntem prea lenesi pentru a face o analiza completa si sa luam apoi o decizie grea in urma careia sa ne concentram pe aducatorii de valoare, eliminandu-i in acelasi timp pe cei care o distrug.
4.     Obiceiurile – cel mai adesea, consumatorii doresc sa economiseasca mult de-odata – cumparand case mai mici, masini mai ieftine, calatorii mai putine – si se orienteaza mai putin catre economisirea din produse mici. Calatoresc mai putin, insa nu renunta la cafeaua de la Starbucks, de exemplu.
5.    Selectivitatea – in timp ce clientii cumpara mai putin, ei devin in acelasi timp si mai selectivi in ceea ce priveste locul in care isi cheltiuie banii. In pietele aflate in dezvoltare, oamenii s-ar putea sa aiba bani mai putini dar isi vor dori in continuare o geanta Louis Vuitton sau un Audi.
6.    Valoarea – piata de mijloc, care ofera o calitate buna la un pret acceptabil, este din nou la moda. Calitate buna si un design elegant insa la un pret mai mic – un Swatch si nu un Rolex, Gap si nu Calvin Klein.
7.     Inovarea – aplicarea inovarii in noi domenii: de la noi modele de business la noi canale de vanzari. Reducerea costurilor si a riscurilor prin contractarea unei francize, imbunatatirea vitezei si eficientei prin vanzari directe, adoptarea unui ambalaj minimal (si ecologic).
8.    Cresterile economice – succed perioadele de criza precum ziua succede noaptea – castigatorii urmatoarei perioade de crestere economica sunt cei care investesc in timpul recesiunii, cei care schimba structura industriei si care isi redefinesc valorile. Companiile de low cost intra in mainstream, serviciile bancare online devin obisnuinta.
9.    Povestile – brandurile transmit povesti, de obicei despre vise, realizari, impliniri – ajutand astfel clientii sa isi reconfirme motivele pentru care cumpara produsul. In timpul unei recesiuni, brandurile trebuie sa evolueze si sa spuna o noua poveste – despre lucruri practice, despre constrangeri si despre optiuni si valori bune.
10.    Campionii – practic, nu exista o tactica mai buna decat sa fii de partea clientului in timpul crizei – transmitand empatie si suport, ajutand oamenii sa economiseasca bani, analizand vremurile si cautand un echilibru intre prudenta si pasiune.

Pe 22 mai la Bucuresti, Peter Fisk va sustine workshopul “Marketing Genius. 50 de strategii pe timp de criza”  la Hotel Pullman (ex Sofitel). Inscrierile se pot face la adresa info@good-idea.info in masura locurilor disponibile, evenimentul fiind adresat unui numar restrans de participanti.
Peter Fisk este un autor si un speaker inspirational, un consultant si un antreprenor in acelasi timp. Bestseller-ul sau, cartea “Marketing Genius” a fost tradusa in 28 de limbi, iar el a fost descris de catre “Business Strategy Review” drept “unul dintre ganditorii noului val de business”.
“Criza e vestitorul schimbarii. Bine ati venit la rasaritul unei noi ere in business! Este timpul de a gandi si actiona in mod diferit.” Peter Fisk.

Bucuresti, 14.05.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.